• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Tiiinaa

Vilka bra tips om salvorna! Det ska jag kolla efter.

Fröken Löken: Vad spännande. Jag är övertygad om att allt kommer gå superbra oavsett det blir KS eller vanlig förlossning. Men såklart att du blir nervös. Jag läste häromdagen om detta med att bebis ska kunna fixera sig och så, tyvärr hittar jag inte sidan jag var inne på...kommer absolut inte ihåg. Men hur som så stod det att bebisen har lättare att fixera sig om man släpper ut magen, alltså släpper efter för magmusklerna lite och låter magen puta så långt det går. Då blir det som mest gynnsamt för bebisen att lägga sig med huvudet i bäckenet tydligen. Mycket vältränade kvinnor med stark magmuskulatur får oftare bebisar som inte vill ligga med huvudet neråt. Hoppas den lille vill lägga sig rätt.

• Fröken Löken

Vältränad mage, jo jag tackar ;)
    Nej tyvärr är nog inte fallet så här :D
    Men hur funkar vändningsförsök? Tar det lång tid innan man ser resultat? Kom på att det kan ju vara så att de inte ens försöker för att spara tid så inte havandeskapsförgiftningen blir värre under tiden!? Jag ska kolla med dom imorgon igen :)
    Jag ställer in mig på KS så blir jag iaf inte besviken!

• Ewima

Fröken Löken: Vid vändningsförsök så får du bricanyl för att livmodern ska "slappna av" sedan undersöker läkare dig och forcerar bebisens huvud och trycker runt bebisen. Första gången jag gjorde ett var det helt smärtfritt och bebisen samarbetsvillig. Andra och tredje ggn gjorde svinont, inte för att skräma dig men de kan verkligen ta i med hårdhandskarna för att får runt bebis

• niiiica

Att stimulera bröstvårtorna för att få fart på värkarna under förlossningen ska tydligen kunna fungera. Nu har jag lätt minnesförlust vart jag hört/läst detta, men jag tror att det är på flera ställen.

När det gäller att "härda" bröstvårtorna så tror jag inte det funkar, samma med det, har läst det nånstans också! Kanske på denna sida där det står mycket bra om amning, kolla in! Tex att man kan smörja in bröstvårtorna med bröstmjölk om de är såriga, billigt och bra

http://sagogrynet.wordpress.com/

Jag hade endel problem med amningen förra gången, har platta bröstvårtor så hon fick inget bra tag. Men använde en amningsnapp från medela och då gick det bra. Tyckte inte det var så kul, men bättre än att mecka med ersättning och flaskor.. Hoppas så att det ska gå bättre denna gång så att jag slipper amningsnapp eller i allafall kan ta bort den snabbt. Sist hade vi den hela tiden. 

• down under
    down under
    vi blandade medicinen i fruktpure och gav henne det med spruta i munnen, får hoppas det hjälper men ingen effekt av det än, men hon får i alla fall inte ont i magen av det.
    Va bra att du fick i henne det! Hoppas det funkar nu bara..jag håller tummarna!
  • MissSindra

Jag få redan nu ordentliga förvärkar om jag "masserar" bröstvårtorna... Och vet att jag använde det sist för att få igång värkar, dock vart det bara falska värkar då. Men under förlossningen blev värkarna värre då...

• mammaE2011
    Saso87 skrev 2011-04-15 13:20:23 följande:
    Det blir Lund KK för mig. Har hört så mycket bra om Lund och deras personal så det känns tryggt där. Hoppas man bara att det finns plats när det väl är dags, så man slipper åka någon annanstans. Då har vi nära varandra. har BF 12 maj. Har du börjat känna något än?
    Den senaste veckan har jag börjat sova sämre och när jag ska gå och lägga mig. Det blir ett sådant tryck över pulsådrona så jag mår illa. Magen e tung och det gör ont när jag ska vända mig om i sängen. Foglossningen har blivit lite värre och jag har börjat sedan några dagar tillbaka känna pyttelite molvärk längst ner i magen. Sedan har UVI:n kommit tillbaka efter en veckas uppehåll :( 

Nu har dem byggt om Malmö KK så där finns familjeBB nu vilket inte fanns för ett par år sedan och jag har även pratat med en barnmorska som jobbar på Malmö KK och enligt henne är Lund och Malmö precis lika bra. 
  • mammaE2011
    Tiiinaa skrev 2011-04-15 14:41:35 följande:
    En fråga: Är det någon som härdar sina bröstvårtor? Min BM sa för ett tag sedan att det kan vara bra att gnugga med en handduk och nypa lite i bröstvårtorna emellanåt nu innan bebisen kommer för att de inte ska vara så känsliga sen när man ska amma. Men jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt så jag har slarvat en del med denna uppgift..
    Enligt min BM är detta något man gjorde förr och som man INTE ska göra idag.