• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Angi07
    Kottemor skrev 2011-04-18 09:06:11 följande:
    Ja, det ska bli spännande och se om det kan ge något resultat. Grejen är att det ger mer SD också och det har jag inget behov av Därav väntar jag till jag är inne i v.36 och påsken är över Jag har legat på sjukhus en påsk pga. graviditet och tänker inte göra det igen!
    extra Sd behöver jag inte hellerRynkar på näsan , går in i v.38 idag och har slutat med bricanyl pga. jag vill ha min bebis nu, har så mycket ont i underlivet när jag går så jag hoppas på att det kommer ... har onda Sd som kommer då coh då men jag vill inte stoppa dom nu med bricanyl.
  • Kottemor
    Angi07 skrev 2011-04-18 09:19:58 följande:
    extra Sd behöver jag inte hellerRynkar på näsan , går in i v.38 idag och har slutat med bricanyl pga. jag vill ha min bebis nu, har så mycket ont i underlivet när jag går så jag hoppas på att det kommer ... har onda Sd som kommer då coh då men jag vill inte stoppa dom nu med bricanyl.
    Jag har också fått utskrivet bricanyl men tar inte dom. Jag har provat men mådde så dåligt, vet att det brukar ge med sig men mitt blodtryck blev ännu högre av att ha tagit dom.  Och det behövs ju inte heller... så jag försöker ta det lugnt och hoppas på det bästa! Är i 34+4 (v.35) nu och dom stoppar ändå inte en om det kommer igång nu..

Hoppas att din förlossning kommer igång snart och att du slipper må dåligt längre! *kram*
  • Jean
    Nojnen och Ladylovelylocks: Tack for era ord och forstaelse! Kanner mig bara sa irriterad just nu. Halsen kanns tusen ganger varre nu pa bara tva timmar. Pratade med BB och dom sa att bebis var ok och att vila och ta tabletter var 6:e timme. Kommer definitivt att saga nej tack till besok av henne pa sjukhuset nu. Vill bara grata, hoppas saa de har hinner ga over innan bebis kommer. De blir ingen brostvarte stimulering har inte. ;)
  • jakeline
    Jean skrev 2011-04-18 09:43:37 följande:
    Nojnen och Ladylovelylocks: Tack for era ord och forstaelse! Kanner mig bara sa irriterad just nu. Halsen kanns tusen ganger varre nu pa bara tva timmar. Pratade med BB och dom sa att bebis var ok och att vila och ta tabletter var 6:e timme. Kommer definitivt att saga nej tack till besok av henne pa sjukhuset nu. Vill bara grata, hoppas saa de har hinner ga over innan bebis kommer. De blir ingen brostvarte stimulering har inte. ;)
    hoppas du kryar på dig snart! vi hade inga besök alls på BB utan tog det när vi kommit hem och varit hemma en vecka eller så. och de som var sjuka fick INTE komma. Födde ju mitt i vintern och RS-viruset florerade som värst. :P Lär bli samma restriktioner den här gång. Tycker det är helt okej att säga ifrån och folk måste ju förstå att man inte vill utsätta sin lilla nyfödda för allsköns bacillusker heller... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • mammaE2011

Jag kan också känna att det är jobbigt med alla som kommer vilja besöka en. Som tur är får man inte ta emot besök på Malmö KK så det är redan löst. Men jag känner att de första dagarna ska jag och min man landa i allt nytt och jag ska få till det med amningen som kan ta ett tag och då vill jag inte bli störd av någon annan. Hur mycket är det att se egentligen sådär precis i början? Bebisen sover, ammas/matas och behöver blöjbyte. 

Men jag vet själv hur det är som utomstående. Både när min bror fick sin son och när min kusin fick sin dotter ville jag också träffa dem DIREKT. Tänkte inte att det skulle vara några problem, ville ju bara hälsa på den nya bebben. Och de dagarna man fick vänta innan man fick träffa var lååånga. Men nu när jag själv ska ha barn så förstår jag och jag vill inte ha en massa besök de första dagarna! Som tur är har vi porttelefon till lägenheten som kan stängas av, och vi har ingen hemtelefon så det är bara att stänga av mobilerna :D. Det som känns mest jobbigt med besök de försa dagarna är just om jag får svårigheter med amningen och vill att bebisen ska snutta ofta, då vill jag inte ha besök för det kommer bli stressigt och jobbigt. Sedan kanske jag kommer må extremt dåligt pga eftervärkar och om man blöder mycket måste ja duscha av mig fler gånger om dagen etc. Där blir det också jobbigt om man har hela släkten på besök. Och idag är det lätt att skicka bilder via datorn eller MMS så bilder kan man alltid skicka iväg.

• Kottemor
    jakeline skrev 2011-04-18 10:14:57 följande:
    hoppas du kryar på dig snart! vi hade inga besök alls på BB utan tog det när vi kommit hem och varit hemma en vecka eller så. och de som var sjuka fick INTE komma. Födde ju mitt i vintern och RS-viruset florerade som värst. :P Lär bli samma restriktioner den här gång. Tycker det är helt okej att säga ifrån och folk måste ju förstå att man inte vill utsätta sin lilla nyfödda för allsköns bacillusker heller... 
    När son nummer två föddes var det också när RS-viruset härjade som mest. Man är ju verkligen livrädd att dom ska smittas!

Det som är fördelen med oss nu är att vi får i maj, maj kan vara jättefint och dom flesta besöken kan kanske tom. tas emot utomhus i trådgården om man nu bor så man har trädgård/uteplats. Då kommer man inte så nära inpå varann och smittorna sprids inte lika lätt.
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-04-18 10:50:12 följande:
    När son nummer två föddes var det också när RS-viruset härjade som mest. Man är ju verkligen livrädd att dom ska smittas!

Det som är fördelen med oss nu är att vi får i maj, maj kan vara jättefint och dom flesta besöken kan kanske tom. tas emot utomhus i trådgården om man nu bor så man har trädgård/uteplats. Då kommer man inte så nära inpå varann och smittorna sprids inte lika lätt.
    jepp, den här gången lyckades vi! :P haha. Kan ju meddela att vi INTE skulle bli gravida den månaden vi lyckades sist... :P helt ärligt hade vi sex en endaste ynka gång under den aktuella veckan, om ens på hela månaden, men det räckte ju uppenbarligen. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-04-18 10:54:06 följande:
    jepp, den här gången lyckades vi! :P haha. Kan ju meddela att vi INTE skulle bli gravida den månaden vi lyckades sist... :P helt ärligt hade vi sex en endaste ynka gång under den aktuella veckan, om ens på hela månaden, men det räckte ju uppenbarligen. :P 
    haha!
  • Nojnen

Jag har haft/har sammandragningar i ca 1 vecka, men hur vet jag skillnaden mellan sammandragningar och förvärkar? Jag frågade min mamma, men hon sa att hon aldrig haft förvärkar. Annars händer det inget särskilt hos mig. Har jobbat min sista dag innan FL och har komp + sem fram till BF, sen tar jag ut FL. Boar allt vad jag kan. Har en lååång lista på vad jag vill hinna med innan bebis kommer. Fler än jag som boar?

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Jean

Skont att hora att fler haller med om besokarna. Jag bor ju i australien och de ar host har nu sa vinter pa G med influensa tider. Eftersom jag inte bott har saa lange sa kanns de inte som jag kanner folk tillrackligt for att vilja ha dom pa sjukhuset nar man precis fott barn och de ar en speciel tid for mamma, pappa, barn. Sjukhuset rekomenderar inte besokare alls, BM orna sager att dom blir gratfardiga av att se alla folk komma in och skicka runt bebisen till alla nar de ar en san speciel tid som man aldrig far tillbaks. Tack och lov sa ar de last till BB sa vem som helst kan inte komma in, dom ger inte ens ut nan information om patienter om folk ringer. Anda sjukhuset i stan som inte gor de! =) Dom anda som jag lovat ska fa komma ar mannens mamma, pappa och syster, vilket jag skulle klara mig utan men om min mamma vore har sa skulle jag sjalvklart vilja ha henne dar efterat sa de kanns ok.

Far nog skaffa en stor handsprits flaska att stalla i hallen dock nar man val kommer hem.... Haha.... Kanner man inte for de och folk ringer pa dorren sa tanker jag bara ga upp och lagga mig och mannen far saga att de ar ett olampligt tillfalle. Och kompisen blir korsforhord innan hon far komma i narheten, de ar inte forsta gangen hon kommit hit eller bjudit dit oss under gradiviteten nar hennes barn haft halsfluss och liknande och vi har fatt hitta pa natt sa vi inte kunnat stanna.

Nu ska jag krypa ner i sangen och forhoppningsvis vakna upp battre i morgon!