• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma
    Jean skrev 2011-04-17 12:36:41 följande:
    De har med att stimulera sina brostvartor... Hur tidigt kan man borja testa med de??? Ar skapligt sugen pa att fa de overstokat snart. 1 vecka och 5 dagar kvar och hur ont som helst i mina hofter. Bebis ar sa langt ner nu att allt mjukats upp och hamnat fel kanns de som. Akte in till stan igar for att handla lite klader men fick vanda tillbaks till bilen direkt jag kom in i butiken. =( Sa ont ibland...
    synd om dig som blivit sjuk på detta också, ja man ska nog passa sig mer än man tänker för att ta i och träffa folk. Jag aktar mig t.o.m. i kassakön på affären, vill inte ha hostningar på mig ;0)

Angående stimulera bröstvårtorna som kanske inte är aktuellt just nu men ändå;
    Min BM berättade ganska mycket om den sk färdknäppen och hur det funkar. Man stimulerar bröstvårtor (så frigörs Oxytocin om jag minns rätt ang hormonet), samtidigt som  mannen ska ha utlösning inne i kvinnan eftersom att det frigörs ett ämne från satsen. 3 satser sperma innehåller lika mycket som det dropp de ger en på sjukhus för att stimulera värkarbetet.... Så be mannen ta ledigt en dag och ha skönt i sängen hela dan så kanske ;0) Vilka prestationskrav på mannen dock *hahaha* Sedan är dte väl inte riktigt vad man längtar efter just nu när man ahr ont överallt och är trött...

Bara för att det kommer igång med sammandragningar av detta betyder det ju dock inte att värkarbetet sätter igång och trycker ut bebis så allt får tas med en nypa salt ;-D

Fler än jag som varken haft förvärkar eller sammndragningar än? Är i v. 37 (36+6) 
  • Maruid

Ja, sist jag fick barn var mitt i den strålande svininfluensan och vinterkräksjukan så det var totalt besöksförbud på alla avdelningar. Och nu har det som Nojnen skrev införts generellt besöksförbud på nästan alla BB och patienthotell i Skåne. Det tackar vi för, jag är inte sugen på besök när man säkert redan är trött och sliten och dessutom ska knyta an till sin nya familjemedlem och få amningen att fungera.

Min mamma och syster kommer dock vara välkomna när vi kommer hem för de skulle förstå och respektera situationen och att jag kanske behöver duscha, amma eller vad som helst även när de är på plats. De andra släktingarna kommer få vänta till namngivningen som vi normalt sett har på den sjunde dagen efter BF.

Nåväl, nu ska jag snart iväg och klippa av en bit av manen för det är alltför länge sedan sist. Ska passa på att gå förbi och köpa dadlar på hemvägen också för det ska tydligen vara bra för barnafödande och för allt annat också tydligen. Jag får väl ha något att äta tillsammans med mitt hallonbladste Skrattande

• jakeline
    TeosMamma skrev 2011-04-18 12:03:57 följande:
    synd om dig som blivit sjuk på detta också, ja man ska nog passa sig mer än man tänker för att ta i och träffa folk. Jag aktar mig t.o.m. i kassakön på affären, vill inte ha hostningar på mig ;0)

Min BM berättade ganska mycket om den sk färdknäppen och hur det funkar. Man stimulerar bröstvårtor (så frigörs Oxytocin om jag minns rätt ang hormonet), samtidigt som  mannen ska ha utlösning inne i kvinnan eftersom att det frigörs ett ämne från satsen. 3 satser sperma innehåller lika mycket som det dropp de ger en på sjukhus för att stimulera värkarbetet.... Så be mannen ta ledigt en dag och ha skönt i sängen hela dan så kanske ;0) Vilka prestationskrav på mannen dock *hahaha* Sedan är dte väl inte riktigt vad man längtar efter just nu när man ahr ont överallt och är trött...

Bara för att det kommer igång med sammandragningar av detta betyder det ju dock inte att värkarbetet sätter igång och trycker ut bebis så allt får tas med en nypa salt ;-D

Fler än jag som varken haft förvärkar eller sammndragningar än? Är i v. 37 (36+6) 
    haha vi hade mycket lite sex i slutet av förra graviditeten just för att inte riskera något... ville jättegärna gå över tiden då, men tji fick jag då sonen kom på utsatt dag. :P nu struntar jag i vilket, men det  är ju inte så att man känner sig jättehet just nu... Mer som en strandad val än något annat... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Hiavatha
    TeosMamma skrev 2011-04-18 12:03:57 följande:

Jag läste också (minns bara inte var) om att sperma ska ha sammandragande effekt, men det stod även i parentes där jag läste att det är ännu effektivare om sperman går genom matsmältningssystemet, he he Tungan ute
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Ståhlman

Nojnen: vad har du på din lista? Nått du kan dela med dig av? Har inte så mkt o hitta på om dagarna...

• Hiavatha

Jag tycker också det är skönt att höra att det är fler som kommer vara mycket försiktiga med besök den första tiden. Jag är lite nervös för att vi kommer ha makens barn hos oss just den första tiden efter födelsen. Man kan ju inte riktigt planera att föda beroende på om vi har barnen den veckan eller inte, om man kan ju inte veta om de är förkylda just då eller inte... Obestämd Särskilt på våren går det ju en hel del förkylningar med, när de har för lite kläder på sig för att det SER varmt ut... känns ju såklart dumt att säga att de inte får komma (om de är sjuka) iom att det är makens barn, MEN det handlar ju faktiskt om en nyfödd liten bebis som knappt har immunförsvar... hmm, lite dubbelt det där... Dessutom känner jag att jag gärna vill ha åtminstone den första veckan hemma med bara den "nya famlijen" just för att få fason på amning och sånt. Då vill inte jag ha nån annan hängande över axeln utan behöver verkligen min integritet.

Hmm... lite oro och klagan från mig med ang detta.. Ibland måste man väl få ur sig lite. 

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Miloxan
    Hiavatha skrev 2011-04-18 12:25:49 följande:
    Jag tycker också det är skönt att höra att det är fler som kommer vara mycket försiktiga med besök den första tiden. Jag är lite nervös för att vi kommer ha makens barn hos oss just den första tiden efter födelsen. Man kan ju inte riktigt planera att föda beroende på om vi har barnen den veckan eller inte, om man kan ju inte veta om de är förkylda just då eller inte... Obestämd Särskilt på våren går det ju en hel del förkylningar med, när de har för lite kläder på sig för att det SER varmt ut... känns ju såklart dumt att säga att de inte får komma (om de är sjuka) iom att det är makens barn, MEN det handlar ju faktiskt om en nyfödd liten bebis som knappt har immunförsvar... hmm, lite dubbelt det där... Dessutom känner jag att jag gärna vill ha åtminstone den första veckan hemma med bara den "nya famlijen" just för att få fason på amning och sånt. Då vill inte jag ha nån annan hängande över axeln utan behöver verkligen min integritet.

Hmm... lite oro och klagan från mig med ang detta.. Ibland måste man väl få ur sig lite. 
    Förstår hur du tänker/oroar dig :) men se det positivt om makens barn är där :) Jag tror det är viktigt för alla barn att få vara tillsammans för att få en bra start, minksa avundsjuka osv. Alla förkylningar är ju inte farliga....har själv 4 barn och har aldrig brytt mig i förkylningar runt om osv....de har inte varit mer eller mindrer sjuka än andra..de är för övrigt födda i jan, feb och april, månad. Immunfösrvar har ju bebis lite i alla fall...får ju med sig lite av dina antikroppar. Gällande din integritet så tror jag de andera barnen förstår om man förklarar och kanske går undan lite eller om pappan går ut med dem och httar på nåt. Ta det lugnt..det löser sig :) Kram!
  • MissSindra

Hemma från beök hos bm

V35+0

Sfmått 36
    tryck 110/60
    blodvärde 105
    sen var det en del i urinen
    +1 protein och en hel del lectrocyter? så det blir odling på det.

De var lite oroliga för sista dagarna har jag haft massa yrsel, hjärtklappning och illamående och inte minst en jäkla huvudvärk.
    Fick vara helt sängliggande igår för jag var så dålig.
    Min mvcläkare sa till mig på skarpen att åka upp till förlossningen/specialmödravården om jag mår så dåligt igen. Får då kanske de lägger in mig och sätter igång mig...
    men har ju en bit kvar så här ska iallafall knådas tuttar haha.

Även bm sa att det är ingen liten bebbe i den här magen inte... =)

• FruMadde4barnTätt

Fröken Löken

Grattis{#emotions_dlg.flower}

Nathalie har druckit Bob Apelsinsaft med movicol pulver i och med sugrör, behövde inte ge medicinspruta.
    Ska ge henne movicol i kväll också och hoppas det fungerar.

Vi har köpt en rolig flaska med sugrör på busfabriken som hon gillar att dricka ur, hon drack ca 1 liter igår med hallonsaft från denna flaska.

• jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-18 15:08:19 följande:

Fröken Löken

Grattis{#emotions_dlg.flower}

Nathalie har druckit Bob Apelsinsaft med movicol pulver i och med sugrör, behövde inte ge medicinspruta.
    Ska ge henne movicol i kväll också och hoppas det fungerar.

Vi har köpt en rolig flaska med sugrör på busfabriken som hon gillar att dricka ur, hon drack ca 1 liter igår med hallonsaft från denna flaska.

alla sätt är bra utom de dåliga! :) vad skönt att ni fått henne att dricka!  

hemma från bm-besök jag!

Det togs inga blodprov idag, men jag har gått upp 3,7 kg sen inskrivning, hjärtat slog med 135 friska slag, huvudet fortfarande nedåt men fullt röligt. Blodtrycket låg fint på 114/72 och magen mätte 32 cm. Det blir ingen jättebebis mao. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~