• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Friida11

Jisses jag har börjat sova som en STOCK jag sover så djupt så det känns som att ajg nästan inte sover alls haha ne men det låter jätte skumt men det känns så.. Förvärkarna är mildare under natten så det är skönt men på dagen så är dom igång igen.. :( Jobbigt! Jag är så extremt trött om dagarna och har även börjat märka av att jag är jätte törstig ganska ska ta å kolla sockret? :S

Igår när jag torka mig så fick jag en ganska tjock slem rand på pappret tror det var en bit av slemmisen men har inte kommit nå mer än får se om det blir värre.. haha mysig information ni fick sådär på morgon kvisten :P Nån annan som märkt av sin slemmis?

• Jean
    Friida11 skrev 2011-04-20 11:36:14 följande:
    Jisses jag har börjat sova som en STOCK jag sover så djupt så det känns som att ajg nästan inte sover alls haha ne men det låter jätte skumt men det känns så.. Förvärkarna är mildare under natten så det är skönt men på dagen så är dom igång igen.. :( Jobbigt! Jag är så extremt trött om dagarna och har även börjat märka av att jag är jätte törstig ganska ska ta å kolla sockret? :S

Igår när jag torka mig så fick jag en ganska tjock slem rand på pappret tror det var en bit av slemmisen men har inte kommit nå mer än får se om det blir värre.. haha mysig information ni fick sådär på morgon kvisten :P Nån annan som märkt av sin slemmis?
    Ocksa en som ar mer torstig har och har slemmisar. Har for mig att BM sa att de ar vanligt att man blir mer torstig pa slutet. Och mina slemmisar har hallt pa i nagra veckor nu, riktigt rejalt.... =/ Tydligen ocksa helt vanligt och lagom trevligt i slutet av gradiviteten. Ar nu 38v+5d.

I morgon tillbaks till forlossningslakare och UL igen. Tjohoo! Far lov att missa min vatten gympa dock med min forkylning. =( Nu blir de varm mjolk med honung och sangen.
  • Nojnen

Har varit hos BM nu. Bebben följer sin kurva, jag har superbra blodtryck (110/60), han har starka, rytmiska hjärtslag 140/min. Sammanfattning av graviditeten: normal graviditet.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • TeamX

Har läst lite och uppdaterat mig hur det är med er andra
    Inte så ofta jag själv skriver dock...

Idag jobbar jag sista dagen före bebis kommer.....sååååååååååå skönt!!!
    Behöver verkligen lite ledigt!
    Och bara två veckor kvar till bf, spännande!!
    Äntligen är dessutom BB väskan packad

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Lovelyness
    skalbagge skrev 2011-04-20 11:28:46 följande:
    Visst är det jobbigt, man känner sig liksom helt maktlösObestämd. När ska du på nästa besök? Önskar att man hade en barnmorska eller läkare i familjen.
    Jag ska till min BM på tisdag. Dom där två veckorna mellan besöken känns vääälldigt långa. När ska du tillbaka?

Ja jag skulle behöva både en blodtrycksmätare som fungerar (har en men den är värdelös) och en CTG-maskin här hemma just nu...
  • Maruid

Nytt Bm-besök idag i vecka 35+4.
    Trycket mitt låg något högre än vanligt på 100/65 men fortfarande långt rent generellt sett.
    Inga konstigheter i urinen och ett hb värde på 135 (!)
    SF mått på 35 och bebisen hjärta pickade på i 140-145.

Bm tyckte att mini kunde vänta i alla fall två veckor till med att komma ut så att vi förhoppningsvis slipper eftervård, neonental och annat. Det låter som en bra idé tycker jag som fortfarande har en del att pyssla på med i vilket fall som helst.

• skalbagge
    Lovelyness skrev 2011-04-20 14:08:45 följande:
    Jag ska till min BM på tisdag. Dom där två veckorna mellan besöken känns vääälldigt långa. När ska du tillbaka?

Ja jag skulle behöva både en blodtrycksmätare som fungerar (har en men den är värdelös) och en CTG-maskin här hemma just nu...
    Jag ska tillbaka till förlossningen för att kolla ctg, fostervattenmängd och blodtryck på lördag så det känns skönt barnmorskan har jag nästa onsdag.

Vilken vecka är du i? Skulle du vilja bli igångsatt?
  • Hiavatha

Yay! Idag är det vecka 37+0, vilket betyder fullgången! Känns skönt! Om en ca timme ska vi till Förlossningen/BB på guidad tur, äntligen, det har blivit uppskjutet av olika anledningar, men nu blir det av, jag har sååå många frågor Drömmer mest om hur saker funkar just på det sjukhuset där jag ska föda. Annars har jag nog inte så mycket symptom att det är något på gång inom en väldigt snar framtid, bara vissa dagar lite mer Braxton Hicks SD än andra dagar, sedan någon vecka kanske. Lite mer tryck nedåt när man går också. Får se när det hela sätter igång Glad Min mamma kommer på besök från Sverige över påskhelgen, så det ska bli skönt med att få bli ordentligt omhändertagen, hi hi Solig

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • down under

Så har man varit hos bm igen.

V 38 nu (37+1) så "bara" 19 dagar kvar till bf

Sf måttet högt som vanligt, 39

Inget i urinet och blodtrycket var bra 115/75 tror jag hon sa..
    Tog inget hb men det var bra förra veckan.

Lilltjejen har gått från ruckbar tillbaks till rörlig, väldigt irriterande!
    Bm sa att hon tydligen har mycket plats att röra sig i mitt bäcken pga att detta e mitt andra barn.

Bad henne känna på min tapp för att se om den börjat mogna eller om den fortfarande var hård.
    Tappen var mjuk (Jaaa!) och centrerad och hon fick in ett finger i den så är ca 1½ cm öppen.
    Känns bra att kroppen har börjat göra ig redo.
    Hon sa att om bebis skulle sjunka ner lite och börja trycka lite på tappen så skulle det nog inte dröja så länge tills förlossningen startar.. hon svepte hinnorna lite oxå medans hon ändå var där och grejade och ska göra det igen om två veckor när vi ska dit igen.'
    Så nu tycker jag att lilltjejen kan ta och borra ner sig och lägga lite tryck så det kan vara över någon gång!
    Gud, vad jag längtar att få se och hålla henne!

• bellbar

Äntligen är mannen hos mig nu sedan 2 dagar och han vart chockad när han såg min mage som blivit stor, ha ha... och att man känner bebisens delar allt tydligare gjorde honom häpen det också. Nu så är han fastklistrad vid mig och inte vill missa en enda sekund när bebisen rör på sig då han tycker det är så häftigt, he he... Så härligt att ha honom vid min sida igen!!! Hjärta

Huaa... Märkt att jag blivit mer törstig nu för tiden har jag märkt... jag som bara dricker och dricker... Är det normalt när det närmar sig till BF?? Går in i vecka 39 (38+0) nu på fredag *jisses, det närmar sig!!*

Imorgon till BM för kontroll med mannen vid min sida för första gången! Hjärta
    Sen är det raka vägen till stan och då ska man vaxa benen, armhålorna och bikinilinjen... Får väl se om jag tål lika mycket som innan då jag inte vart gravid. Har hört att man blir mer känsligare då, spec huden...
    När det är över, ska det bli skönt o slippa tänka på rakningen på ett tag Solig