skalbagge skrev 2011-04-17 14:28:59 följande:
Nu har jag varit ute på en lååång promenad i det fantastiska vädret
Jag började fundera på en oviktig och larvig sak när jag lunkade på, någon som kanske har svar på min larviga fundering....
jo jag undrar om man väger sig på BB när man kommer in för förlossning eller om det är så härligt att jag har vägt mig offentligt för sista gången under den här graviditeten? Haha, så himla töntig och självupptagen fundering men jag tycker faktiskt det är rent ut sagt jobbigt att ställa sig på en våg inför andra människor.
Förra gången var undersköterskan som skötte inskrivningen ute och hämtade något och där stod en våg så jag vägde mig av ren nyfikenhet under tiden hon var ute eftersom vi på den tiden inte hade våg hemma.
Men jag har aldrig vägt mig hos BM, hon nöjer sig med att jag väger mig hemma och säger vad jag väger till henne när jag är där. Det enda som är viktigt med det är väl att se utvecklingen och kurvan så att man inte riskerar exempelvis havandeskapsförgiftning eller annat.
Kan tänka mig på förlossningen att det kan vara bra att de vet vad man väger eftersom en del medicin som antibiotika och epidural är baserat på ens vikt. Men helt ärligt tror jag inte de bryr sig så mycket.