• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-04-21 07:30:32 följande:
    Då var det dags för barnmorskan klockan 9. Undrar hur det kommer gå, vaknade med ett blodtryck på 156/90... och inte brukar det gå ner under dagen heller.. Har en blodtrycksmästare sidan om sägen och jag tar trycket direkt innan jag stiger upp.
    Jaja, vi får väl se vad hon säger..
    Oj, det låter ju inte helt bra. Som skalbagge skrev så väntar vi på din uppdatering och hoppas att ni mår bra trots allt.
    maj09 skrev 2011-04-21 10:04:47 följande:
    Igår fick jag regelbundna förvärkar som höll i sig halva natten. Tog en alvedon, men det hjälpte bara i någon timme. Trodde faktiskt att det var på gång med förlossning och blev oroad. Inte för att det är någon katastrof om bebis kommer nu men jag skulle så gärna vilja att den stannar i magen i åtminstone ett par veckor till (Har bf den 22/5). Idag har mannen tagit ledigt på kort varsel för att kunna ta hand om vår dotter. Idag har magen (mot vad jag trodde) lugnat ner sig, men det blir det storvila för mig idag. Den är mest bara lite om efter nattens aktivitet. Jag har verkligen en stor önskan om att bebis ska vilja bo i magen fram tills BF! Det här var läskigt. Allt känns plötsligt så verkligt idag...
    Förstår vad du menar med att det börjar känns läskigt verkligt när det kör på sådär. Var själv hos BM igår och hon menade att jag fick knipa lite till om mini någon vecka eller två till i alla fall. Men jag har inte haft några jätteanfall där värkarna blir täta och regelbundna än och det är jag tacksam för. Hoppas i alla fall att du får vila ordentligt och återhämta dig.
  • morotsland

Jag tycker också att det känns som att kroppen laddar upp sig inför förlossningen. Är hungrig och törstig hela tiden och trycker i mig mat. Annars mår jag strålande bra, känns så otroligt skönt att det börjar närma sig! Har BF 1 maj...

• Lovelyness
    skalbagge skrev 2011-04-20 15:01:01 följande:
    Jag ska tillbaka till förlossningen för att kolla ctg, fostervattenmängd och blodtryck på lördag så det känns skönt barnmorskan har jag nästa onsdag.

Vilken vecka är du i? Skulle du vilja bli igångsatt?
    Skönt att du ska dit på lördag så du slipper tänka på det hela påsken. Jag är i vecka 36 så jag har ju en bit kvar, vilken vecka är du i? Jag funderar rätt mycket på bebisens hjärta, eftersom han uppenbarligen är rätt lättstressad så känns ju en förlossning kanske inte som det roligaste han kommer vara med om... Just nu känns det som att allt kommer sluta i akut kejsarsnitt typ
  • skalbagge
    Lovelyness skrev 2011-04-21 11:01:39 följande:
    Skönt att du ska dit på lördag så du slipper tänka på det hela påsken. Jag är i vecka 36 så jag har ju en bit kvar, vilken vecka är du i? Jag funderar rätt mycket på bebisens hjärta, eftersom han uppenbarligen är rätt lättstressad så känns ju en förlossning kanske inte som det roligaste han kommer vara med om... Just nu känns det som att allt kommer sluta i akut kejsarsnitt typ
    Jag är i vecka 39, så det är bara 11 dagar kvar till BF, han får gärna komma tidigare för han är ju färdig därinne!!

Förstår att du tänker mycket på bebisens hjärta och förlossningen, men du får tänka på att läkarna borde veta vad dom gör. Har du frågat om det planerat kejsarsnitt är ett altenativ, kanske skulle vara bättre för bebisen?
  • EvaChristina

Det ni skriver om törst stämmer in på mig också. Alldeles särskilt törstig är jag på kvällarna också, typiskt nog - som om man inte var tillräckligt lättväckt av kissnödighet redan.

Idag jobbar jag min sista dag och jag har liksom inte så mkt jag kan göra på jobbet nu sista timmen så det blir lite FL och surf. :)

Låter jobbigt med blodtrycksproblem ni som har det - skulle själv ha mkt svårt att bara vila.

• Kottemor

Hemma från BM, sen ett par timmar. En vännina kom över och fikade så jag tittar in först nu

Blodtrycket fortfarande högt,150/85. Spår till äggvita i urinen, så jag ska vara uppmärksam mot kraftig huvudvärk och blir det värre ska vi åka in direkt. Annars är det ny koll om en vecka.. Jag har stränga order om att vila/sova minst en timme mitt på dagen, jag måste ge mig den timmen minst att varva ner kroppen. Sen övrig tid ska jag ta det lugnt och inte göra mer än jag måste. Så det blir att lunka på här hemma, men det är svårt att vila helt med barn, hästar, hundar, katter att sköta om

Annars såg det ut såhär:

Vecka: 35+0
    SF mått: 33
    Hjärtljud: 136
    Läge: Huvud ner,  fast ruckbar (kommer troligen inte fixera sig helt eftersom jag är omföderska)
    Blodtryck: 150/85
    Urin: Spår av äggvita

För övrigt är det underbart väder idag och jag satt nog i solen lite för länge, tycker att det svider lite på mina vinterbleka kinder
    Ska bli underbart skönt med lite påskledigt här, skönt att mannen är hemma och att vi bara kan njuta av ledigheten.

• Nojnen

EvaChristina: Jag slutade jobba förra fredagen och gjorde en lista under samma helg för att inte bli uttråkad. I måndags flådde jag runt som ett jehu och svabbade och fejade, manglade och tvättade. I tisdags tog jag det lite lugnare, gjorde 2 punkter på min lista. Igår gjorde jag bara en punkt och idag har jag gjort en punkt. Jag har nämligen kommit på hur skönt det är att få ta det lugnt. Vila middag är en av mina favvosysselsättningar just nu, sen kan jag ju alltid läsa böcker, se på film, sitta i trädgården och mysa, fika med vänner.... Att ta det lugnt innan förlossningen är ett privilegium för mig, men att vara tvingad till det på grund av smärta, högt bl.tr eller annat kan inte vara kul.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Friida11

Var hos BM idag och hade kanon värden som vanligt :) Bebis huvud är äntligen helt fixerat och jag känner verkligen i hela kroppen att det snart är dags.. TROTS att jag har BF 18/5 så tror jag ganska starkt på att bebis kommer komma tidigare.. :) En känsla jag har bara går ju in i vecka 36+0 idag så känns LITE tidigt än men tror att bebben skulle klara det galant ändå om han/hon kom nu.. Har fått mer förvärkar och en del av slemmisen har släppt så vi får väll se hur det slutar.. kanske blir en april bebbe vem vet :) Hoppas allt är bra med er! Kul att bebisar börjar titta ut nu! MYS! Ska snart få besök av killens kusin med hennes 2 månaders gammla dotter så jag ska minsann MYSA me bebis ikväll! :)

GLAD PÅSK på er!

• Mary

Nu har jag just jobbat sista dagen innan BF!!! Kan inte riktigt fatta... Men nu kanske jag kommer hänga här lite mer :) BF är 7/5 så lite drygt två veckor kvar! Har börjat få förvärkar ibland, så man börjar få ana lite hur det kommer kännas... Pirrigt!

• Charlott29

Här är en till som jobbat sin sista dag. Känns konstigt men otroligt bra!
    Mindre än 3 veckor kvar tills jag får träffa lilla bebis!!