Kottemor skrev 2011-04-21 07:30:32 följande:
Då var det dags för barnmorskan klockan 9. Undrar hur det kommer gå, vaknade med ett blodtryck på 156/90... och inte brukar det gå ner under dagen heller.. Har en blodtrycksmästare sidan om sägen och jag tar trycket direkt innan jag stiger upp.
Jaja, vi får väl se vad hon säger..
Oj, det låter ju inte helt bra. Som skalbagge skrev så väntar vi på din uppdatering och hoppas att ni mår bra trots allt.
maj09 skrev 2011-04-21 10:04:47 följande:
Igår fick jag regelbundna förvärkar som höll i sig halva natten. Tog en alvedon, men det hjälpte bara i någon timme. Trodde faktiskt att det var på gång med förlossning och blev oroad. Inte för att det är någon katastrof om bebis kommer nu men jag skulle så gärna vilja att den stannar i magen i åtminstone ett par veckor till (Har bf den 22/5). Idag har mannen tagit ledigt på kort varsel för att kunna ta hand om vår dotter. Idag har magen (mot vad jag trodde) lugnat ner sig, men det blir det storvila för mig idag. Den är mest bara lite om efter nattens aktivitet. Jag har verkligen en stor önskan om att bebis ska vilja bo i magen fram tills BF! Det här var läskigt. Allt känns plötsligt så verkligt idag...
Förstår vad du menar med att det börjar känns läskigt verkligt när det kör på sådär. Var själv hos BM igår och hon menade att jag fick knipa lite till om mini någon vecka eller två till i alla fall. Men jag har inte haft några jätteanfall där värkarna blir täta och regelbundna än och det är jag tacksam för. Hoppas i alla fall att du får vila ordentligt och återhämta dig.