• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • NinnaLilltroll

12 dagar kvar innan Bebis "ska" titta ut :) Men den får jättegärna komma när som helst. På bara några dagar tycker jag att det har blivit så tungt och jobbigt att göra något. Suck.

Törstig har jag också blivit de senaste dagarna.
    Däremot vet jag inte om jag har några förvärkar än... Sammandragningar har jag gott om. Så fort jag gör något drar magen ihop sig rejält. Har även mensvärk och molvärk i nedre delen av magen o ryggen. Åh jag hoppas att det är något litet tecken på att det kanske börjar snart :)

• nenababe

Är i vecka 38+0 idag... En väldigt bra dag. Utdrag ut bloggen, för att läsa allt så följ länken här.

21 April 2011
    Tanken var att vi skulle hämta hem barnen idag då det ändå inte kommit någon bebis. Men vi bestämde oss för att åka in på en koll på förlossningen innan, för säkerhetsskull.

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe
    nenababe skrev 2011-04-21 19:26:57 följande:
    Är i vecka 38+0 idag... En väldigt bra dag. Utdrag ut bloggen, för att läsa allt så följ länken här.

21 April 2011
    Tanken var att vi skulle hämta hem barnen idag då det ändå inte kommit någon bebis. Men vi bestämde oss för att åka in på en koll på förlossningen innan, för säkerhetsskull.
    Här
    (¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • Maruid
    nenababe skrev 2011-04-21 19:28:22 följande:
    Här
    Haha, så kan det gå! Då hoppas vi på en påskbebis till då ; )
  • Hiavatha
    nenababe skrev 2011-04-21 19:26:57 följande:

21 April 2011
    Ååh, vad spännande! hi hi
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Jean
    Nenababe: Spannande! Far halla oss uppdaterade.... =)

Mycket som hander i traden. Hoppas alla mar bra!!!

Sjalv trodde jag att jag skulle vara battre fran denna forkylning by now, men inte. Har legat hela dagen och tittat pa film med mannen min och snart blir de middag. Kanns verkligen som att de ar pa G snart dock, kunde inte sitta nar vi vanta pa att fa komma in till forlossningslakarn igar, var sa tight i nedre delen av magen. Och de fortsatte pa kvallen med. Har lite sma molande mens vark ocksa. Enligt det stora UL sa ar jag 39 veckor idag men min lakare sa att dom gar efter mensen sa 39 veckor pa mandag istallet. Tror ju mer pa datumet efter mensen som alla ni andra, inte sa stor skillnad heller. Sa BM nasta fredag och sedan min lakare pa mandagen (mina tva BF datum) =), da ska han kolla tappen och om den ar super hard planera in igang sattning. Han tror dock inte jag kommer ga tills dess. Spannande nu.... Hoppas, hoppas, hoppas bara att jag blir frisk tills de ar dags. Ska ligga har med benen i kors i pask och bli frisk.

Glad pask!!!!
  • Sofi 79
    EvaChristina skrev 2011-04-21 11:41:42 följande:
    Det ni skriver om törst stämmer in på mig också. Alldeles särskilt törstig är jag på kvällarna också, typiskt nog - som om man inte var tillräckligt lättväckt av kissnödighet redan.

Idag jobbar jag min sista dag och jag har liksom inte så mkt jag kan göra på jobbet nu sista timmen så det blir lite FL och surf. :)

Låter jobbigt med blodtrycksproblem ni som har det - skulle själv ha mkt svårt att bara vila.
    Jag är galet törstig, särskilt på nätterna. Framöver blir det till att ha vattenflaska vid sängen så att jag slipper springa upp och dricka hela tiden!

• mammaE2011
    Med 18 dagar kvar till BF packade jag om BB-väskan idag. Tänkte dela med mig av vad jag personligen packat i mina väskor om någon är intresserad :D

BB-väskan (skötväskan) 
    * 2 bodies, 2 par byxor, 2 par strumpor, 1 tröja, 1 mössa, 1 tjocktröja
    * Dregelhaklappar
    * Filt
    * Pärmen med papper från barnmorskan, provsvar, blodgruppering, UL-papper, förlossningsbrev samt min mans kuvert med papper från jobb där det står hans årsinkomst som ska skickas in till Försäkringskassan när barnet är fött.
    * Blöjjor
    * Badolja (till blöjbytet - få bort barnbeck)
    * Bepanthen (till mina torra läppar)
    * Alvedon brustabletter
    * Järn (brustabletter)
    * Vetekudde
    * 1 pkt tjocka bindor
    * Babynappar

Sedan får det inte plats mer och jag får packa en till väska:

Min väska (bag)
    * Bärsele
    * Kalender med uppskrivet telenummer till Försäkringskassan så att min man och jag kan anmäla föräldraledighet när barnet är fött.
    *  Nattlinne
    * Amningslinne
    * Tröja, tunika, linne
    * Mama-leggins
    * 2 par trosor, strumpor
    * Bomulls-bh
    * Kofta
    * Duntofflor
    * Amningsinlägg
    * Tandborste + Tandkräm 
    * Deodorant
    * Schampo + Balsam + Kroppstvål : Har köpt små "rese"-flaskor på apoteket (10-12kr/st) och fyllt på med schampot och balsamet och kroppstvålen vi har hemma.

Allt ovan är nu packat. Det som ska packas ihop när det är dags att åka in är:

"Handväskan" 
    * ID-kort i plånboken
    * Glasögonfodral
    * Bodybutter
    * Borste + Gummiband
    * CD-skivor
    * Kamera + Laddare
    * Mobil + Laddare
    * Waffers-kex
    * Dryck

och sedan får min man packa sin egna väska med rena kläder och hygienartiklar samt något att ta med att äta och dricka :) 
  • bellbar

Går in i vecka 39 ( 38+0 ) idag!! Solig Snart så, tjohoo Tungan ute

Varit hos BM igår och allt såg bra ut som vanligt fast jag gått ner 1 kg! Blev förvirrad trots jag äter som en tok Obestämd
    BM sa att det kan bero på att man använder "lätta" kläder nu, eller så tar bebisen allt från mig nu - extra liksom. Så hittills 9 kg sedan inskrivningen, tidigare 10 kg.

SF mått: 34,5 cm (2 veckor sen 33 cm)
    Vikt: 67 kg (2 veckor sen 68 kg)
    Blodtryck: 110/60

Blodsocker och allt annat såg fint ut!
    Fostrets Hjärta lät underbart och fint!

Igår kom vagnen hem till oss. Äntligen! Blev lite orolig, då vi beställde vagnen 13e mars och att det gått lång tid. Och så närmar det sig till BFdagen, men nu behöver jag inte vara det längre och det känns skönt! Bebisen kan komma ut närsomhelst nu, he he. Vi är nöjda med vagnen som har allt, dvs liggdel, babyskydd och sittdel. Great! Ska ta kort på det under helgen om ni är nyfikna? Flört