• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Friida11

Imorse vaknade jag av en KRAFTIG mensliknade värk + SD och kände att hjälp nu händer det :S Jag väckte inte min sambo först men efter ett tag blev det värre så jag tänkte att ne nu måste jag väcka han.. Men han lugnade mig lite och massera lite så kunde jag somna om igen men efter det så känns det som att det börjat sippra ut lite fostervatten men vet inte om det är det jag har ju liksom ingen aning.. hur vet man det? Borde jag ringa förlossningen å höra eller ska jag bara avvakta.. Dagen har varit rätt bra men nu mot kvällskvisten har ajg fått ännu kraftigare menssmärtor eller va ma nska kalla dom haha :P Kallar dom så för det passar så bar in på känsla.. Molvärk i rygg och fram i magen är det jag menar iaf.. fast KRAFTIG!

Är idag i vecka 36+1 tror ni dom stoppar förlossningen om det är så att den kommer igång nu? Är rädd att jag ringer försent om jag väntar så kan dom itne stoppa den.. ja jag vet inte riktigt..

• jakeline
    Friida11 skrev 2011-04-22 19:40:58 följande:
    Imorse vaknade jag av en KRAFTIG mensliknade värk + SD och kände att hjälp nu händer det :S Jag väckte inte min sambo först men efter ett tag blev det värre så jag tänkte att ne nu måste jag väcka han.. Men han lugnade mig lite och massera lite så kunde jag somna om igen men efter det så känns det som att det börjat sippra ut lite fostervatten men vet inte om det är det jag har ju liksom ingen aning.. hur vet man det? Borde jag ringa förlossningen å höra eller ska jag bara avvakta.. Dagen har varit rätt bra men nu mot kvällskvisten har ajg fått ännu kraftigare menssmärtor eller va ma nska kalla dom haha :P Kallar dom så för det passar så bar in på känsla.. Molvärk i rygg och fram i magen är det jag menar iaf.. fast KRAFTIG!

Är idag i vecka 36+1 tror ni dom stoppar förlossningen om det är så att den kommer igång nu? Är rädd att jag ringer försent om jag väntar så kan dom itne stoppa den.. ja jag vet inte riktigt..
    efter v 36 har jag för mig att de låter det ha sin gång och stoppar inte. Bäbisen räknas som fullgången nu. Spännande!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • mammaE2011

Du kan alltid ringa in och rådfråga! Svårt att veta om det är flytningar. (Själv gick en flytning igenom trosan och mina linnebyxor idag). Men förlossningen är inte på G förrens värkarna kommer tätt och regelbundet ju. Men är det fostervatten bör det ju kollas. Ring in till förlossningen och fråga.
  • mammaE2011
    mammaE2011 skrev 2011-04-22 19:59:50 följande:
    Du kan alltid ringa in och rådfråga! Svårt att veta om det är flytningar. (Själv gick en flytning igenom trosan och mina linnebyxor idag). Men förlossningen är inte på G förrens värkarna kommer tätt och regelbundet ju. Men är det fostervatten bör det ju kollas. Ring in till förlossningen och fråga.
    svårt att veta om det är fostervatten* skulle det stå
  • TeamX

Två veckor kvar till BF --------------- spännande!!
    Har haft förvärkar ettt par veckor.

Var till MVC igår, allt såg bra ut.
    Hon tyckte vi kunde vara beredda på att det kan bli när som helst pga att mitt första barn kom före bf och jag nu haft ganska kraftiga förvärkar. Hoppas dock man hinner vila några dagar innan :-/

Hur har ni med förvärkar?
    Hur ska man egentligen veta när det är "på riktigt"?
    När mitt förra barn skulle komma så var det tydligt när det startade då vattnet forsade, men hur vet man när värkarna blir annat än förvärkar?

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Maruid

I Lund tror jag inte ens man gör försök att stoppa en förlossning efter vecka 34 om jag minns rätt.

Men hade jag varit du hade jag ringt och sagt att jag tror att det möjligtvis kommer fostervatten. Det brukar liksom sippra lite hela tiden i skvättar. När det väl kom på mig sist var det ingen supersplasch eftersom barnet var fixerat men jag fattade att det måste vara vatten för det var helt annorlunda för mig än att kissa på sig så eller så.

Men som sagt, jag hade tagit på en binda och ringt förlossningen. Då kommer de antagligen be dig åka in och så kommer de be att få kolla bindan. De brukar gå snabbt att avgöra vad det är.

Lycka till!
  • Friida11

Tack för era svar! Jag står just nu i kö i telefon till förlossningen har stått nu i 30 min :S Inget svar ska man behöva vänta så länge?? Jag har läst runt lite om det här med sipprande fostervatten och läste mig till att det kan vara svagt rosa vilket jag märkte på mitt trosskydd att det var lite rosaaktigt tidigare och även att det kom som typ små fett klumpar väldigt små och det kunde tydligen vara fosterfett som komemr ut med vattnet :S Tyckte det luktade typ lite sött.. Men ja vi får se vad dom säger på förlossningen.. :S Gud vad stressad jag blev nu.. har ju inte packat bb väskan äns haha ska man ta med den om man åker på en sån här koll eller hur gör man? Hjälp va allt kändes läskigt nu :P

• Maruid
    Friida11 skrev 2011-04-22 20:34:54 följande:
    Tack för era svar! Jag står just nu i kö i telefon till förlossningen har stått nu i 30 min :S Inget svar ska man behöva vänta så länge?? Jag har läst runt lite om det här med sipprande fostervatten och läste mig till att det kan vara svagt rosa vilket jag märkte på mitt trosskydd att det var lite rosaaktigt tidigare och även att det kom som typ små fett klumpar väldigt små och det kunde tydligen vara fosterfett som komemr ut med vattnet :S Tyckte det luktade typ lite sött.. Men ja vi får se vad dom säger på förlossningen.. :S Gud vad stressad jag blev nu.. har ju inte packat bb väskan äns haha ska man ta med den om man åker på en sån här koll eller hur gör man? Hjälp va allt kändes läskigt nu :P
    Ta det bara lungt så går det bra! För min del åkte jag till förlossningen utan väskan sist för jag trodde inte vi skulle stanna och vi har nära till sjukhuset. Mannen fick åka hem och hämta den sedan eftersom mitt vatten var mekoniumfärgat så vi blev inskrivna.

Men har ni en bit att åka så packa det nödvändigaste till dig själv. Som ett ombyte rena kläder och annat du inte vill vara utan. Resten kan ni ordna efter hand och allt som du behöver finns ju egentligen på sjukhuset.
  • Tiiinaa

Så spännande att det kan vara fler bebisar på G nu!!!!!! Nu börjar maj närma sig med stormsteg, det märks. :)

Jag kan knappt gå längre. Har så ont i ljumskarna. Jag vet inte om det är foglossning eller bara lite överansträngning över det området. Men ont gör det i alla fall. Sen har jag börjat må illa på morgonen igen..men jag tar det som ett tecken på att det närmar sig nu! Idag är det exakt en vecka kvar til BF för mig! Men det som är så irriterande är ju att det lika gärna kan vara en vecka som tre veckor kvar, det känns seeegt!

Glad påsk alla!!

• EvaChristina

Vad spännande det är nu, när vi börjar närma oss Skrattande

Jag har ingen aning om vad de olika benämningarna står för - pinvärkar, molvärkar, onda sammandragningar, förvärkar... riktiga värkar... Förvirrande tycker jag.

Jag har mycket sammandragningar nu (vecka 38), och vissa gör även ont, som mensont ungefär. Men igår kväll när jag precis gått och lagt mig upplevde jag en ondare och lite annorlunda typ av ont - det höll sig liksom mer åt ena sidan och nedtill i livmodern/bakåt ryggen till och kom tillsammans med ett väldigt obehag. Jag blev faktiskt lite rädd och trodde att min första kopp hallonbladste hade satt igång något, hahah...

Den typen av ont kom dock bara en gång. Men jag blev påmind om att det är nära nu. Känns så himla spännande/skrämmande/roligt - allt på samma gång.