Friida11 skrev 2011-04-22 19:40:58 följande:
Imorse vaknade jag av en KRAFTIG mensliknade värk + SD och kände att hjälp nu händer det :S Jag väckte inte min sambo först men efter ett tag blev det värre så jag tänkte att ne nu måste jag väcka han.. Men han lugnade mig lite och massera lite så kunde jag somna om igen men efter det så känns det som att det börjat sippra ut lite fostervatten men vet inte om det är det jag har ju liksom ingen aning.. hur vet man det? Borde jag ringa förlossningen å höra eller ska jag bara avvakta.. Dagen har varit rätt bra men nu mot kvällskvisten har ajg fått ännu kraftigare menssmärtor eller va ma nska kalla dom haha :P Kallar dom så för det passar så bar in på känsla.. Molvärk i rygg och fram i magen är det jag menar iaf.. fast KRAFTIG!
Är idag i vecka 36+1 tror ni dom stoppar förlossningen om det är så att den kommer igång nu? Är rädd att jag ringer försent om jag väntar så kan dom itne stoppa den.. ja jag vet inte riktigt..
I Lund tror jag inte ens man gör försök att stoppa en förlossning efter vecka 34 om jag minns rätt.
Men hade jag varit du hade jag ringt och sagt att jag tror att det möjligtvis kommer fostervatten. Det brukar liksom sippra lite hela tiden i skvättar. När det väl kom på mig sist var det ingen supersplasch eftersom barnet var fixerat men jag fattade att det måste vara vatten för det var helt annorlunda för mig än att kissa på sig så eller så.
Men som sagt, jag hade tagit på en binda och ringt förlossningen. Då kommer de antagligen be dig åka in och så kommer de be att få kolla bindan. De brukar gå snabbt att avgöra vad det är.
Lycka till!