• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge

Hej på er alla!

Idag har vi återigen varit på danderyd för att göra alla prover igen som vi gjorde i tisdags. Lillkillen i magen mår prima och har en väldigt fin CTG kurva. Mitt blodtryck låg på 140/95 alltså ökat lite. Inge äggvita i urinet. Fostervatten hade enligt den första läkaren gått ner till 50 vilket är minimum så hon hämtade en till läkare för att diskutera med henne hur vi skulle gå vidare. Den läkaren kollade fostervattnet hon också och då visade det sig att det var 84 vilket innebär att mängden ökat sen i tisdags och det var ett fullt normalt mått sa hon. Skönt!

Gynundersökning blev det också, hon kände min lille killes huvudHjärta. Jag var öppen 1 cm men tappen var fortfarande lång men hon gjorde en hinnsvepning så nu hoppas jag på att värkarbetet ska starta!!!!!

På måndag ska vi dit igen för att göra alla undersökningar igen, skönt att jag slapp bli inlagd och att de har koll på mig. 

Fröken löken: Vilken underbar liten gullunge!!!! Fantastisk!

• Jean

Vilken liten sötnos fröken löken! Här har de varit super tight om magen hela kvällen, sd så gott som hela tiden. Hoppas de lugnar ner sig nu när jag ligger i sängen. Mått uselt hela dan men bättre nu på kvällen. Min förlossnings läkare hade två dagar ledigt över påsk med så hoppas han stannar inne nån dag till.

• Moi Mokulat

Är i vecka 36 idag.
    Inga större värkor. Lite molnvärk och så.
    Jag packar inte förens nästa vecka.
    Min svägerska fick bebis igår.

• TeamX

vilket toppenväder det har varit hittills i påskhelgen! Helt underbart!!

Undrar bara när man ska hinna vila...så mycket att göra hela tiden med villa, trädgård, barn etc och så alla människor som "drar" i en :-/
    Är rätt slutkörd eftersom allt gått i ett hela tiden de senaste månaderna. Längtar efter några dagar "bara" ledigt, hoppas man hinner det innan liten kommer....13 dagar till BF nu, och min första son kom ju drygt en vecka före BF så man får ju vara beredd att denna lille kan komma när som helst (bara därför går jag väl över ett par veckor, ha,ha).

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • maj09
    Lovelyness skrev 2011-04-23 09:55:18 följande:
    Vilken jättesöt bild Fröken Löken!

Här händer det ingenting, 28 dagar kvar och jag har inga förhoppningar om att det ska sätta igång tidigare så jag hänger nog i den här tråden en stund till Flört
    Så känner jag också. Plötsligt känns mina 29 dagar som jättelång tid. Har iofs mycket sammandragningar, både vanliga och smärtsamma, så det kan ju komma igång när som helst. Det bara känns som att den tänker stanna ett tag till ändå...
  • TeamX

Lista där vi kan fylla i varteftersom våra underverk kommer till världen:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m58573971.html

Hoppas jag inte missat bara om det finns någon sen tidigare??

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • FruMadde4barnTätt

Fröken löken
    så jättesöt hon är! vilken fin bild! Skrattande

underbart väder ute. vi är ute mycket. Glad påsk!

vi är förkylda här.
    Nathalie har varit på toa flera gånger här, och det fungerar med movicolen, vi ger den när hon diskar och hon får själv en spruta att använda och leka med vatten här och då går det bra att ge medicinen med bob apelsinsaft och medicinspruta.

annars är det väldigt jobbigt här, när jag inte orkar någonting, min man får gör allt här, och tyvär så blir vi på lite dåligt humör när vi inte orkar.
    vi har 4 små barn tätt, och mycket att göra och passa hela tiden, och min man jobbar ju också.
    mina föräldrar vill komma och sova över här då de bor långt bort, men vi orkar inte just nu, jobbigt när de inte förstår det.
    längtar tills bebis är född så det kan börja bli lite bättre här igen.

mamma E2011
    har du järntabletter med i bb väskan.
    kolla med bm eller på sjukhuset sen om det är bra du tar dem.
    min bm sa att bebis kan få ont i magen av järnet om du ammar.
    så hon sa att jag skulle sluta ta järntabletterna när bebis är född om jag ammar.
    men brustabletter innehåller kanske inte så mycket järn?

• Tiiinaa

Fröken löken: Åh så sööööt! Man blir ju alldeles sjuk när man ser såna söta små bebbar! Grattis igen.

Här händer inte mycket. 5 dagar kvar till BF idag och jag känner bara av lite förvärkar/mensvärk emellanåt. Men det har jag ju gjort i ett par veckor så det känns inte som någon indikation på att något är på G. JAg är så rädd att gå över tiden för länge. Blir nästan lite stressad av tanken. 

• bellbar

11 dagar kvar till BF, snart är majmånaden här, alltså. Tänka sig va?! :) Har en känsla att h*n kommer ut senare än BF. Det hoppas jag inte men det kan man ju inte rå för... Flört

Just nu njuter jag så mycket jag kan, något extra iaf nu när det närmar sig, och sover rätt hyfsat bra på nätterna vilket jag är så glad för. Går på toa 2 ggr varje natt. Extra törstig nu för tiden.

Idag eller imorgon måste jag skärpa mig med att packa BB väskan, sköt upp det tidigare, och även skriva förlossningsbrev.... Något mer? Hmm...

Förresten, har varit och vaxat mig. Säger bara: Sickens, vad det gjorde ont därnere, men är glad att jag genomgick det ändå, ha ha...(Har iaf märkt att det är skillnad att vaxa därnere som gravid och icke gravid)... Nu behöver man inte tänka på att raka benen, armhålorna och ja därnere också på ett tag vilket är skönt! =)

Nu ska jag ut i det fina vädret. Blir bara så glav av det! =)

Fröken löken: Åhh såå sööööt!!! =)

• Saso87

Behöver er hjälp! Fick en stor pöl i trosorna i förmiddags, låter kanske äckligt men jag luktade och det luktade lite annorlunda jämfört med en vanlig flytning. Är osäker på om det kan vara fostervatten eller bara vattniga flytningar?? Jättesvårt att veta ju, och känns överdrivet att kontakta förlossningen, eller?