• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • nenababe

Aj... fan vad ont de gör när någon annan epilerar ens ben!

Bebban ligger kvar där inne. Folk kommenterar om att magen sjunkigt, under dagen har jag haft förvärkar som känts i rygg och ett tryck nedåt. Varken dusch, vila eller alvedon har tagit bort dem helt men de har lindrat lite.

Folk säger hela tiden att man vet när det är dags. De har väl rätt antar jag, krystandet lär ju vara ett ganska bra tecken har jag hört ;) Lite svårt att veta då man haft riktiga regelbundna värkar men inte fått resultat av det (tänkte på igångsättningsförsöken), då blir man lite förvirrad. Så jag har en känsla av att jag kommer att vänta för länge.. för inte orkar jag åka 3.2 mil för en koll som tar 30 minuter sen åka 3.2 mil igen. Sen bolla med att hitta barnvakt under tiden, som bor 7 mil från oss. Nä, då får de då göra riiiiiktigt ont först, alt. att vattnet går. De skulle va perfekt för då finns det som ingen återvändo ;)

helenaedhman.blogspot.com/

(¯`°?.¸ ღ helenaedhman.blogspot.com ღ ¸.?°´¯)
  • Tiiinaa

Godmorgon!!

Vet ni jag tror att mitt vatten precis gick. Jag låg och halvsov och så bara hörde jag ett dovt "klick" och så kom det nästan direkt en liten fors vatten. Så gick jag på toa och då kom det mer!! Känner inga värkar eller så men jag ska ringa förlossningen nu!

• Marsipanflicka

La Vie en Rose: Vad spännande! Så var det för mig med, när jag väntade mitt första barn. Vattnet gick på morgonen, vid 16-tiden på efteremiddagen började jag få ont och kl 23 kom han.

Lycka till!!!

• TeamX

La vie en rose: åh, vad spännande! Precis så var det för mig med när min lille son skulle komma....jag vaknade på natten av ett "klick" eller "plopp",,,sen forsade vatnnet. Inga värkar då men de startade strax efter. Uppdatera oss gärna om du hinner.....

STORT lycka till!!

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • TeamX

Vi har nog tyvärr ingen barnvakt till våra grabbar (6 och 12 år gamla) utan vi får försöka lösa det på ngt sätt ändå,,,,de får i värsta fall följa med till förlossningen. Känns inte så kul :-/
    Vi har iaf packat en väska till dem med spel ,leksaker etc.
    Min sambos föräldrar skulle ev komma upp, men det kommer att ta dem ca 6 timmar innan de är här och trots att de lovat verkar de inte vara så beredda på att komma precis...

Ja,ja...det löser sig nog och ut kommer bebisen alltid på nåt sätt

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Fröken Löken

Tack för alla gratulationer! Jag väntar med spänning på er i bebistråden ;)
    Hänger här så länge och läser vidare om alla spännande tecken på begynnande förlossning! :)

Stort lycka till la vie en rose!! Hoppas det lilla stjärnskottet tittar ut snart!

• jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 07:50:38 följande:
    Godmorgon!!

Vet ni jag tror att mitt vatten precis gick. Jag låg och halvsov och så bara hörde jag ett dovt "klick" och så kom det nästan direkt en liten fors vatten. Så gick jag på toa och då kom det mer!! Känner inga värkar eller så men jag ska ringa förlossningen nu!
    åh vad spännande! 

Här har jag haft lite förvärkar bara, inget speciellt, mest för att man varit ute i den fina vädret tänker jag och sprungit efter sonen som cyklar som en galning på sin trehjuling. :P Men så är jag "bara" i v 37 också.. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Nojnen

La vie en rose: Åh , guud vad spännande. Det måste vara en underbar känsla - nu händer det äntligen någonting!!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Kottemor
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 07:50:38 följande:
    Godmorgon!!

Gisses vad spännande!! Lycka till och uppdatera oss när möjlighet ges
    skalbagge skrev 2011-04-24 20:07:02 följande:
    Nu har iallafall slemproppen gått, men det säger ju inte så mycket. Men alla tecken är välkomna!!
    Hur går det för dig, några värkar än? *håller tummarna*

Blodtrycket spökar, igår var ingen bra dag När jag gick och la mig hade jag 160/93, när jag vaknade hade jag 150/90. Har inte direkt någon jätte huvudvärk så jag avvaktar lite och ser vad som händer idag.
    Det är jobbigt att gå, allt tynger neråt, sammandragningar typ hela tiden.. sover som en kratta, kan knappt röra mig i sänge pga. fogarna! Ucsh märks att jag är i en svacka va...

Men jag ska rycka upp mig, solen skiner så vackert idag! Jag ska försöka vara ute mycket idag och solens strålar ska väl få mig att må bättre.
  • Tiiinaa

Hej igen alla söta. Vi fick tid kl 11 på förlossningen. Vattnet fortsätter rinna! Har fått byta blöta byxor och trosor och en genomsur binda fyra gånger redan! Vet inte om jag har tillräckligt med rena byxor och trosor om jag ska behöva byta dem en gång i halvtimmen så här..haha. Det är en så konstig känsla, det bara rinner ur en lixom Skrattande. Känner inga värkar än. Bara vanliga sammandragningar och lite molvärk i ryggen.

Jag uppdaterar så fort jag kan! Behöver peppningen från er!! Är så skakis och uppe i varv, är vrålhungrig men kan inte äta något. Måste försöka lugna ner mig lite. Hehe.