• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • maj09
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-24 08:25:41 följande:
    annars är det väldigt jobbigt här, när jag inte orkar någonting, min man får gör allt här, och tyvär så blir vi på lite dåligt humör när vi inte orkar.
    vi har 4 små barn tätt, och mycket att göra och passa hela tiden, och min man jobbar ju också.
    mina föräldrar vill komma och sova över här då de bor långt bort, men vi orkar inte just nu, jobbigt när de inte förstår det.
    längtar tills bebis är född så det kan börja bli lite bättre här igen.
    För första gången i sitt snart tvååriga liv har vår dotter börjat sova dåligt om dagarna. Tidigare har det varit så lätt att natta henne både om kvällarna och dagarna. Nu protesterar hon med sömnen om dagarna. Jag har verkligen sett fram emot just hennes två sömntimmar för att kunna vila eftersom jag sover så mycket sämre själv om nätterna nu. Det gör att jag är trött och hela familjens humör påverkas...

Jag tror att hon inte har samma behov av sömn sedan jag slutat att ha henne på dagis under veckorna. Är det någon annan som har märkt av en sådan förändring?

Även om vi försöker tänka att vi verkligen har allt vi kan önska. Ett underbart barn, ett till på väg, ett hem vi älskar, varandra, osv, osv, så är det lätt att det blir lite slitigt just för att man är så trött hela tiden. Kan verkligen tänka mig att det måste vara ännu tuffare med fler barn.... Underbart men tufft liksom..
  • Jodi
    Saso87 skrev 2011-04-24 14:55:06 följande:
    Behöver er hjälp! Fick en stor pöl i trosorna i förmiddags, låter kanske äckligt men jag luktade och det luktade lite annorlunda jämfört med en vanlig flytning. Är osäker på om det kan vara fostervatten eller bara vattniga flytningar?? Jättesvårt att veta ju, och känns överdrivet att kontakta förlossningen, eller?
    Ring förlossningen och fråga! Det är aldrig fel om man är osäker.
  • skalbagge

Hinnsvepningen igår verkar inte ha någon effektObestämd

Hoppas på en till imorgon när jag ska tillbaka till danderyd.....annars 8 långa dagar kvar till BF. Vem vet om det blir fler än så till och med, suck....börjar bli ordentligt otålig nu!

• mammaE2011
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-24 08:25:41 följande:
    Fröken löken
    så jättesöt hon är! vilken fin bild! Skrattande

underbart väder ute. vi är ute mycket. Glad påsk!

vi är förkylda här.
    Nathalie har varit på toa flera gånger här, och det fungerar med movicolen, vi ger den när hon diskar och hon får själv en spruta att använda och leka med vatten här och då går det bra att ge medicinen med bob apelsinsaft och medicinspruta.

annars är det väldigt jobbigt här, när jag inte orkar någonting, min man får gör allt här, och tyvär så blir vi på lite dåligt humör när vi inte orkar.
    vi har 4 små barn tätt, och mycket att göra och passa hela tiden, och min man jobbar ju också.
    mina föräldrar vill komma och sova över här då de bor långt bort, men vi orkar inte just nu, jobbigt när de inte förstår det.
    längtar tills bebis är född så det kan börja bli lite bättre här igen.

mamma E2011
    har du järntabletter med i bb väskan.
    kolla med bm eller på sjukhuset sen om det är bra du tar dem.
    min bm sa att bebis kan få ont i magen av järnet om du ammar.
    så hon sa att jag skulle sluta ta järntabletterna när bebis är född om jag ammar.
    men brustabletter innehåller kanske inte så mycket järn?
    Jaså, ja jag vet inte jag tar med dem ifall jag skulle förlora mycket blod och behöver dem :s Men då får jag prata med någon på förlossningen om det! Tack :D
  • SannaSanna

Hej, någon av er som har koll på hur farligt det är med fästingar nu när man e gravida?! hade en igår...

• FruMadde4barnTätt

maj09
    jag märker barnen blir pigga och rastlösa när de inte får vara på dagis.
    och de kan ju sova lite längre på morgonen,.

ja det är jobbigt när man inte får vila.

vår son 15 mån sover bara 1 timme på dagen, han somnar ca 20 -21.00 och vaknar ca 8-9.00 på morgonen.
    men det är olika hur mycket sömn de behöver, sen behöver de ju mindre sömn när de blir äldre.
    våra barn har inte behövt sova så mycket på dagen.
    men de flesta små barn sover ju mera på dagen.

skalbagge
    tråkigt det inte hjälpte. håller tummarna för det sättrer igång snart då.

Sanna sanna
    om fästingen inte har suttit så länge på dig, så brukar det inte vara någon fara.
    tror man brukar prata om ett dygn.
    men blir det rött, en röd ring runt bettet som en femkrona eller mera så hör med vårdcentralen, finns ju borelia smitta från fästingar ibland, och sen finns det ju en smitta som är värre men den är inte så vanlig.
    Det är säkert ingen fara.

• skalbagge

Nu har iallafall slemproppen gått, men det säger ju inte så mycket. Men alla tecken är välkomna!!

• Mary
    skalbagge skrev 2011-04-24 20:07:02 följande:
    Nu har iallafall slemproppen gått, men det säger ju inte så mycket. Men alla tecken är välkomna!!
    kanske en dum fråga, men hur vet man det?
  • natalieh

Är i vecka 36+1 idag, och lill plutten har inte alls varit så aktiv idag som de senaste dagarna!? Kan han kanske bara vara lite trött eller ska man agera direkt? Han rör ju sig lite då och då, räcker det tro? Tycker han ska komma ut snart! Vill kunna gå och må bra igen :/ ska fråga min BM om hinnsvepning i hopp om att slippa gå över i alla fall :/ hoppas alla haft en mysig påsk!