• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor

Sitter här och klockar värkar, ca 3-4 minuter mellan dom och håller i sig 1 minut. MEN! Jag har haft det såhär en miljoner gånger innan denna graviditeten så jag tror bara att det är falsklarm även denna gång... mår dock illa och det har jag inte gjort innan tidigare..

Men vi får se, dom gör inte jätte vrål ont så jag avvaktar och ser vad som händer... säkerligen inte ett dugg...

• FruMadde4barnTätt

nenababe
    grattis! så jättesöt hon är!{#emotions_dlg.flower}
    krya på dig! hoppas feber försvinner och att järnvärdet blir bättre!

miloxa
    grattis!{#emotions_dlg.flower}

kottemor
    hoppas det är på gång, låter så, hade jag själv haft sådana värkar så skulle jag snart varit fullt öppen.
    lycka till!{#emotions_dlg.flower}

• Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-30 12:41:43 följande:
    kottemor
    hoppas det är på gång, låter så, hade jag själv haft sådana värkar så skulle jag snart varit fullt öppen.
    lycka till!{#emotions_dlg.flower}
    Ja, nog känns det idag... inget som ger med sig och jag funderar på att ringa in.
    Jag har fött mina andra två i raketfart så jag vågar inte vara hur kaxig som helst... men jag är en sån person som gärna drar ut på det in i det längsta, ringer inte om det inte verkligen känns som att NU är det på gång.. haha!

Men dom andra har mina förlossningar gått på strax under två timmar och strax över två timmar... så jag kanske inte ska vara mycket tuffare än vad jag varit hittils

Mår illa som attans också.. ska ställa mig i duschen nu och seom det lugnar ner sig eller fortsätter...
  • ingra

I morgon är de 37+0 så nu är de mindre än 3 veckor kvar. Men de känns som en evighet. Vill oxå bara få de avklarat. Har så ont när jag ska gå sitta ligga eller stå så de blir till att skifta ställning ofta. Denna grav är min värsta av dem 3 innan jag gått igenom och då va en av dem en tvilling grav. 
    De är så trist att man aldrig nuförtiden kan säga nått + om grav man genomgår. Allt är bara skit och man vill ha ut ungen fortast möjligt. Men som sagt detta är sista för kroppen orkar inte mer hur mkt hjärtat än skulle vilja ha en bebis till. Men man ska orka med dem andra små oxå. 
    Är ny på denna sida så jag önskar alla nyblivna mammor GRATTIS =)
    //
    Ingela 

• Saso87
    Charlott29 skrev 2011-04-30 10:11:44 följande:
    GRATTIS till alla som äntligen fått träffa sina bebisar.
    Själv får jag vänta 11 dagar till känns som en evighet men vet att 11 dagar egentligen inte är någonting
    Själv får jag vänta 12 dagar till BF, men sen kanske det ju dröja ytterligare 2 veckor innan man får träffa den lille =/ gäller att hitta lite saker att göra så att tiden inte blir så lång...
  • Saso87
    mammaE2011 skrev 2011-04-30 10:29:01 följande:
    Vecka 38+4 idag och känner att ingenting är på G :( Har haft lite molvärk inatt men inget som märks så mycket, kommer när jag lägger mig på sidan och då blir det tungt i magen så tror värkarna kommer av det. Sedan har jag försökt känna huvudet (så som BM visat mig) men det känns som om huvudet fixerat sig och att jag bara kan känna axlarna. Men jag vet inte. Jag tycker den hårda rumpan känns som huvudet (vilket det inte är). Nästa BM-besök är den 6 maj, alltså 4 dagar innan min BF. Men jag tycker bebisen kan komma nu någon av de kommande dagarna.

Det känns som om jag är den ende här som inte haft förvärkar och då känns det som att bebisen aldrig vill komma ut :( 
    Jag ska på BM besök på tisdag, hon har redan kännt att min lille är fixerad. Men känn dig inte ensam om att inte känna förvärkar. Jag hade dock lite mer igår, men det känns ju också som man "Känner efter" lite extra nu för att man så gärna vill att det ska komma igång. Samtidigt kanske vi ska vara tacksamma att vi slipper dras med massa förvärkar som inte leder någonstans i flera dagar, vårt kanske sätter igång när det verkligen är dags!! Vi får peppa varandra lite ;)
  • mammaE2011
    Saso87 skrev 2011-04-30 16:36:45 följande:
    Jag ska på BM besök på tisdag, hon har redan kännt att min lille är fixerad. Men känn dig inte ensam om att inte känna förvärkar. Jag hade dock lite mer igår, men det känns ju också som man "Känner efter" lite extra nu för att man så gärna vill att det ska komma igång. Samtidigt kanske vi ska vara tacksamma att vi slipper dras med massa förvärkar som inte leder någonstans i flera dagar, vårt kanske sätter igång när det verkligen är dags!! Vi får peppa varandra lite ;)
    Ja och jag hoppas att när det väl sätter igång så är det igång. Från första värk till förlossning på 5-6h hade vatt skönt :D
  • Saso87
    mammaE2011 skrev 2011-04-30 16:55:11 följande:
    Ja och jag hoppas att när det väl sätter igång så är det igång. Från första värk till förlossning på 5-6h hade vatt skönt :D
    Eller hur ;) ja, vi får väl se hur det blir. Vi får drömma vidare om att det ska sätta igång =)
  • down under
    mammaE2011 skrev 2011-04-30 16:55:11 följande:

Jag hade inga känningar eller jobbiga förvärkar med sonen.

2 dagar innan bf   så var han fortfarande rörlig så vart väldigt deprimerad och var säker på att
    Jag skulle gå över 2 veckor..
    På bf kändes allt som vanligt ingenting konstigt alls.
    Hade syrran över på middag och hennes hund hade ut en massa vatten på golvet som jag böjde mig ner för att torka upp.
    Då fick jag jätteont i magen och kände att nåt rann till i brallan..
    in på toa och såg att det var slemproppen som hade gått.. värkarna kom direkt med 2 min mellanrum
    och sonen kom 6 timmar senare... så ge inte upp, det kan hända även fast man inte har några känningar innan det e dags..
    Jag har bf om 9 dagar och det känns väldigt hopplöst här med just nu.. har masor med sd men inga som gör ont så det är bara o vänta o vänta... suck!
    Sonen fick magsjuka igår och spyr fortfarande, inte så kul o ligga på golvet och torka spyor när man är så här osmidig.. jag har sån ångest för att jag också kommer börja spy snart.. hur kul e det om man är spysjuk och så sätter fl igång!? Usch, jag hoppas jag klarar mig men hur stor e chansen för det? Med min tur så ligger jag och spyr i natt.. kul nästan jämt..

• TeosMamma
    Miloxan skrev 2011-04-29 18:28:24 följande:
    Vår lilla tös kom till världen 27 april. Vikt 4660 g, längd 53 cm :)
    Grattis Miloxa! Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut....... Skrattande