• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Jean skrev 2011-05-02 05:15:15 följande:
    This is Jeanette's husband Ben updating her family life friends as she cuddles her beautiful son Colin Maurice after he arrived at 5:55am aus time. Mother and baby are doing great, she will update you soon.. hejhej
    congrats! Grattis! 
    Mary skrev 2011-05-02 05:30:47 följande:
    Igår kl 18.15 föddes vår son. 3510 gram och 51cm lång. Vi mår alla bra och myser med vår nya familj... Har inte fått så mycket sömn, men går på extra batterier som jag inte visste fanns. Uppdaterar mer senare om hur det hela gick till :) ha det bra nu med era magar och lycka till med allt!
     grattis! endorfinerna kickar in!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Misswiren

Inatt kl 05.08 föddes vår underbara son.
    3612 gram och 52 lång.

Nu ligger han här i famnen och är så mysig.

• Kottemor

Gisses det bara sprutar ut bebisar nu! Grattis allihopa!!!

Själv har jag sovit som en kratta inatt, haft sån mensvärk och inte kunnat få ro att somna.. känner mig jätte trött och sliten. Ska försöka vila när jag lämnat barnen.
    Skulle det starta idag har jag bannemig inte ork att ta mig igenom det

Fullt i Lund, nä nä nä, jag bara vägrar förda någon annanstans! Om jag så ska föda i korridoren så är det i lund jag ska vara

• MissS
    Grattis till alla nyblivna mammor! Hjärta

Jag har inte följt tråden sedan jag kissade + pga. tidsbrist mm. men nu har jag lite mer tid då jag är hemma
    med barnen om dagarna.

Det låster så supderdupermysigt när ni skriver vad bebisarna väger och att ni ligger och bara njuter av dem!
    Då kommer man ihåg hur det känns!
    mammaE2011 skrev 2011-05-01 22:25:27 följande:
    Måste fråga alla er som fött och varit dåliga i magen precis innan förlossningen. Hur länge har det pågått? Mer eller mindre än en vecka innan förlossning? Blev så akut dålig i magen idag (nr 2 på toaletten) tillsammans med molvärk efter en långpromenad idag. Känner igen det när jag ibland i samband med mens-mensvärk blivit dålig i magen. Men har även läst att kroppen kan" tömma sig" precis innan förlossning. Någon som känner igen sig?
    Jag har inte haft så med de tidigare jag har fött men har det nu.
    Dessutom har jag superont i magen, det är inte en smärta som jag känner igen sedan tidigare, MEN jag tror såklart att det är för att tarmen ska tömma sig och det sätter in ett hormon som kroppen så fiffigt känner av.

Jahapp, jag har 14 dagar kvar till BF.
    Han verkar lugn därinne och för mig gör det inget om han vill ligga kvar ett stund till så länge han mår bra.
    Det känns fortfarande overkligt att jag ska göra den här resan igen för 4:e gången, men mycket spännande och mysigt!

Ha en bra dag alla nyblivna mammor och alla blivande mammor!
    Kram!
  • TeamX

GRATTIS TILL ALLA ER SOM HAR FÅTT ER LILLA BEBIS!!!!!

Själv har jag fyra dagar till BF idag....börjar misströsta på att det nånsin kommer ut en liten
    Min son kom ca 7 dagar före BF och dumt nog hade jag tänkt att denne lille pojke skulle komma ungefär vid samma tid eller kanske till och med tidigare, men icke då!

Igår var jag också jätterisig i magen och (ursäkta äckeltexten) tömde ut tarmen totalt. Tänkte JIPP!! Nu händer något inatt...men nähä då...inte ett skvatt

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • sockernos82

Hej hej! Denna eviga väntan har inte BF förän 26maj men sonen kom 3 veckor innan så jag trodde ju att lilla där inne skulle komma tidigare oxå men nu börjar jag tro att jag kommer gå över o då är det lång tid kvar :( 
    Grattis till alla som fått era små är absolut inte avundsjuk :)
    Har haft förverkar sedan v. 30 o tappen är bara 17mm så jag hoppas fortfarande på lite tidigare förlossning :) 

• mammaE2011
    Ni som har / har haft förvärkar - har ni haft det under HELA dagar och ALLA dagar i rad eller bara vissa dagar i veckan och någon gång / dag ???

Detta som jag tror är förvärkar är som riktig mensvärk och kanske tom gör ännu ondare. Tur är att dem är korta (30-60 sekunder åt gången). Vill bara få regelbundna värkar nu så jag kan få bebis :( Och just nu kommer värkarna "bara" i buken och alltså inte i HELA livmodern och inte strålar det i rygg och ljumskar som det TYDLIGEN SKA göra när det är sk. riktiga förlossningsvärkar. Undrar hur länge man ska dras med dessa hemska menssmärtor nu bara... :(
    Jag tror inte att vattnet kommer gå förrens vid krystvärkarna men en vattenavgång nu hade INTE varit helt fel nu! :P 
  • Kottemor
    mammaE2011 skrev 2011-05-02 09:20:57 följande:
    Ni som har / har haft förvärkar - har ni haft det under HELA dagar och ALLA dagar i rad eller bara vissa dagar i veckan och någon gång / dag ???

Detta som jag tror är förvärkar är som riktig mensvärk och kanske tom gör ännu ondare. Tur är att dem är korta (30-60 sekunder åt gången). Vill bara få regelbundna värkar nu så jag kan få bebis :( Och just nu kommer värkarna "bara" i buken och alltså inte i HELA livmodern och inte strålar det i rygg och ljumskar som det TYDLIGEN SKA göra när det är sk. riktiga förlossningsvärkar. Undrar hur länge man ska dras med dessa hemska menssmärtor nu bara... :(
    Jag tror inte att vattnet kommer gå förrens vid krystvärkarna men en vattenavgång nu hade INTE varit helt fel nu! :P 
    Jag har förvärkar, nu är jag iofs omföderska och det skiljer sig lite från förstföderskor. För du är förstföderska va?

Är dom oregelbundna och inte gör ont i varken ryggslut eller ner mot ljumskar så är det troligtvis bara vanliga förvärkar. Livmodern tränar upp sig för vad som komma ska.
    Det kan hålla på såhär i veckor och träna innan det verkligne är dags på riktigt. Men känner du dig minsta lilla osäker så ring och prata med din BM eller förlossningen. Dom kan säkerligen förklara bättre för dig än vad jag kan

Jag har värkar och har haft sedan i fredags, dom är rel. regelbundna (3-5 minuter mellan) och känns ner mot ryggslut och ljumskar men jag har inte fått känslan NU är det dax, så jag tror att jag går runt med pinvärkar. Pinvärkar känns som riktiga värkar men gör inget med livmodertappen, man öppnar inte sig, man bara pinas helt enkelt.. Inatt har jag haft grym mensvärk men den är som borblåst igen...
    Ska ge det idag också är det likadant imorgon ska jag ringa förlossningen och kolla vad dom säger. Det är rätt tröttsamt att gå och ha ont utan att det händer något, tar på krafterna och dom behöver jag längre fram när det startar på riktigt!
  • Charlott29

GRATTIS till alla små bebisar!!!

Sååå mysigt!!!

• Jodi

Grattis till alla nya bebisar!! Jisses nu går det undan här!

Någon mer än mig som nu har passerat BF-datumet? Hade BF 1/5 och känner inte ett skvatt! Hoppas man slipper bli igångsatt...