• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge
    Misswiren skrev 2011-05-01 20:25:16 följande:
    Nu e vi snart framme på bb. Värkarna är så smärtsamma med ca 5 min mellan.
    Det va fullt i Lund, men dom lyckas "skrapa" ihop ett rum.

Nervös e jag, men samtidigt förväntasfull.

)
    Stort lycka till...
  • Saso87
    Misswiren skrev 2011-05-01 20:25:16 följande:
    Nu e vi snart framme på bb. Värkarna är så smärtsamma med ca 5 min mellan.
    Det va fullt i Lund, men dom lyckas "skrapa" ihop ett rum.

Nervös e jag, men samtidigt förväntasfull.

)
    Åååh, fullt i Lund? Nu blir jag nervös, jag som också ska föda där. Skönt att ni fick ett rum till slut ändå.

Stort lycka till!! 
  • Saso87
    skalbagge skrev 2011-05-01 20:28:04 följande:
    Förlossningen gick bra...tog 15 timmar från att vi kom in. Inga komplikationer. Bada, lustgas och epidural som smärtlindring. Epiduralen var en dröm. Jobbigt i slutet vid krystningarna när man inte fick någon smärtlindring. Passa på att sov och ät så mycket som möjligt innan, det är mitt råd till dig och din respektive.
    Kan tänka mig att epiduralen är en dröm =) skönt att allt gick så bra! Tack för tipset, försöker vila o sova mycket om dagarna, och även laga mat (göra matlådor) inför kommande behov. Lär inte få så mkt tid till det i början, kan jag tänka mig.

Njut av den lille killen =)
  • mammaE2011
    Måste fråga alla er som fött och varit dåliga i magen precis innan förlossningen. Hur länge har det pågått? Mer eller mindre än en vecka innan förlossning? Blev så akut dålig i magen idag (nr 2 på toaletten) tillsammans med molvärk efter en långpromenad idag. Känner igen det när jag ibland i samband med mens-mensvärk blivit dålig i magen. Men har även läst att kroppen kan" tömma sig" precis innan förlossning. Någon som känner igen sig?
  • amisej

Har någon upplevt att eran mage blir spänd och sten hård i flera minuter. E uppe i 4 min och orkar inte ta tid mer..
    Vet någon vad detta kan vara, känner någon igen sig?
    Har inte ont el så.

• Fröken Löken

Cassie: lycka till med ks! Ville ju inte ha ks men fick ju det ändå då lillan låg i säte. Såhär i efterhand var det inte så farligt ändå!
    jag har knappt känt av såret alls, det är mer eftervärkarna som gjort ont och det har man ju oavsett!
    Klart att såret gör sig påmint, speciellt när man ska resa sig och så men återhämtningen för min del har gått otroligt snabbt tycker jag!
    Nu såhär två veckor efter så kliar såret mest och jag får bara "ont" om jag ex gått en längre promenad el så!

Det kommer att gå jättebra!
    Många kramar till er!! :)

• Jean

This is Jeanette's husband Ben updating her family life friends as she cuddles her beautiful son Colin Maurice after he arrived at 5:55am aus time. Mother and baby are doing great, she will update you soon.. hejhej

• Mary

Igår kl 18.15 föddes vår son. 3510 gram och 51cm lång. Vi mår alla bra och myser med vår nya familj... Har inte fått så mycket sömn, men går på extra batterier som jag inte visste fanns. Uppdaterar mer senare om hur det hela gick till :) ha det bra nu med era magar och lycka till med allt!

• mammaE2011

Grattis och Grattis!!

Jag hoppas på bebis idag. Har haft värkar under natten och den senaste timmen har värkana kommit med ca 7 minuters uppehåll. Hoppas på att det inte kommer avta under dagen utan resultera i bebis i eftermiddag :) Hoppas jag kan få lite magisk kraft från den här tråden för nu föds det ju på löpande band! :p