• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Saso87

Någon av er som kännt er sjuka, alltså lite feberkänsla, tung i huvudet, konstig trötthet innan förlossningen dragit igång?? Har varit dålig i magen cirka 3 dagar i följd nu. Idag känner jag mig så slö och konstig i kroppen att jag knappt orkar röra mig. Gick upp vid 9 imorse men var tvungen att gå o lägga mig en timme vid 11-tiden igen. Känner mig helt färdig!

Åh, så kul för er som har det på G.
    Cassie: Lycka till imorgon!! Allt går säkert jättebra och smärtan efter snittet är säkert som du säger, säkert väldigt individuellt.  

• Maruid
    Saso87 skrev 2011-05-01 13:00:22 följande:
    Någon av er som kännt er sjuka, alltså lite feberkänsla, tung i huvudet, konstig trötthet innan förlossningen dragit igång?? Har varit dålig i magen cirka 3 dagar i följd nu. Idag känner jag mig så slö och konstig i kroppen att jag knappt orkar röra mig. Gick upp vid 9 imorse men var tvungen att gå o lägga mig en timme vid 11-tiden igen. Känner mig helt färdig!

Åh, så kul för er som har det på G.
    Cassie: Lycka till imorgon!! Allt går säkert jättebra och smärtan efter snittet är säkert som du säger, säkert väldigt individuellt.  

Jag blev dålig helt plötsligt i torsdags kväll. Illamående, trött, nästan lite feberkänsla dock inget som visade sig på tempen. Dessutom jättedålig i magen så jag låg i soffan i princip hela fredagen. Igår var det bättre men då jag var hos mamma tittade hon på mig och konstaterade att jag inte riktigt mådde som jag brukar vilket var helt sant. Känner mig fortfarande lite märklig och lätt illamående. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om det är någon sorts influensa eller liknande men hade det inte såhär alls förra gången i alla fall.

Cassie och Jean: Lycka till ni båda! Det känns galet konstigt att bebisarna nu formligen kommer på löpande band här! Hoppas det går jättebra för er och vi väntar på att få höra mer hur det har gått!
  • Saso87
    Maruid skrev 2011-05-01 13:09:19 följande:
    Jag blev dålig helt plötsligt i torsdags kväll. Illamående, trött, nästan lite feberkänsla dock inget som visade sig på tempen. Dessutom jättedålig i magen så jag låg i soffan i princip hela fredagen. Igår var det bättre men då jag var hos mamma tittade hon på mig och konstaterade att jag inte riktigt mådde som jag brukar vilket var helt sant. Känner mig fortfarande lite märklig och lätt illamående. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om det är någon sorts influensa eller liknande men hade det inte såhär alls förra gången i alla fall.

Cassie och Jean: Lycka till ni båda! Det känns galet konstigt att bebisarna nu formligen kommer på löpande band här! Hoppas det går jättebra för er och vi väntar på att få höra mer hur det har gått!
    Illamående är jag också.. usch!! Skulle det dra igång nu så vet i fasiken om man hade orkat. Ska försöka mig på en promenad nu och se om man blir lite piggare efter det... =/
  • Mamma Maj08

Har haft ett konstigt illamående i 2 dagar. Nu på morgonen vakna jag av molvärk i både rygg och nedre delen av magen. Har även en del SD....känns att kroppen förbereder sig....spännande :))

• maj09

Nu är det sååå spännande att följa tråden!

Kan vi inte komma igång med en nyföddtråd? Jag känner mig så ouppdaterad med vilka som har fått sina små. Midi skapade ju en: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m58573971.html

Jag är ju fortfarande jättegravid, men man kanske kan skriva typ såhär:
    1/5-11, Maj09 födde en flicka, Alma, 50 cm, 3500g (BF: 22/5)

• EvaChristina
    TeosMamma skrev 2011-05-01 11:52:15 följande:
    Så spännande att läsa om era sammandragningar och andra symptom Skrattande
    Snart åker vi in till förlossningen för att få vårt planerade kejsarsnitt imorgon fm, ojojoj, är jättenervös nu... 
    Jag har inte haft några förvärkar eller sammandragningar så det får jag nog helt hoppa över, är säkert bra att slippa men hade gärna velat känna hur det känns lite i alla fall (jag kanske är knäpp.... Drömmer)

Jag gjorde något dumt dock, hamnade på en sida om kejsarsnitt och började läsa om hur ont de haft efteråt, etc, etc, så nu blev jag lite skraj, nåja, det är väl individuellt så jag får hoppas på ett bra läkande Tungan ute

Ha det bra allihopa och lycka till ni som snart får föda, vi hörs när vi kommit hem från BB (lär nog ta några dagar)

HjärtaImorgon ska jag snusa bebis äntligen, känns ofattbart!!!Hjärta

Baby
    Spännande! Vad härligt att veta att ni har er lilla bebis hos er imorgon. Det kommer gå jättebra, men förstår att du är nervös.
  • EvaChristina

Vilken fart det blivit i tråden senaste dagarna. Håller med om att det är spännande att läsa. Spännande och lite stressande Det blir lätt att man känner efter jättemycket nu på slutet tycker jag. Tolkar alla kroppsliga symptom som att det kanske är något på g...

• Ewima

Jean: Jättespännande! Lycka till!

Misswiren: Jag tror att du ska lyssna på din kropp o inte på vad klockan säger. Åk in om du känner att smärtan inte är hanterbar.

Cassie: min dotter föddes i planerat snitt. Och för att ge dig gott mod så minns jag att hela op och återhämtningen kändes som ett tandläkarbesök. Eftervärkarna och tredagars babyblues var den "tuffaste biten" som ingen hade förberett mig på(o jag inte läst om) Lycka till!!!

• Ewima

EvaChristina: Vi kanske kan startaen tråd: "Vi som tolkar minsta grej som tecken på förlossning" Jag är likadan, justnu är det trycket mot underlivet det känns som att bebis huvud håller på att "trilla ut" haha. Ska det vara så i 2-4 veckor till??? (BF 16/5)

Eller såfort jag blir minsta gasig funderar jag "är dethär en värk"? Oherregud vq jag kommer ha kul åt migsjälv i efterhand som överanslyserar alla små små detaljer