• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Misswiren

För min del går de sådär.
    Blir galen. Haft onda förvärkar från och till men dom är oregelbundna.
    Eftersom jag har BF imorgon och inte en ända gång haft en "ond" sammadragning/förvärk och att det helt plötsligt började göra jätteont får ju en att undra.
    Jag funderar på hur lång tid man får gå med dessa förvärkar innan det "riktiga" börjar.

Blir galen och vill åka in nu och föda!!

Hur går de för Skalbagge? Fött än?

• Mary

Mitt vatten gick kl 21!!! Har just varit inne på kontroll eftersom pyret inte var fixerad sist hos BM. Nu blir vi hemskickade och får bli igångsatt senast måndag! Shit nu händer det!

• amisej

Ligger i sängen blev väckt utav SD.
    Försöker ta tiden mellan Sd med Värktimer men blir bara förvirrad.
    Har inte alls ont utav dom utan måste hela tiden känna efter om magen e "stel" och då får jag de bekräftat att Japp nu e en på G.
    Men får ändå inte till detta. E så osäker på mig själv och min kropp.

När e det dags egentligen?
    Ska det inte göra ont!!!!??
    Ska försöka somna om nu och se vad som händer på morgonen då får mannen hjälpa till att känna, bedömma och ta tid

• Hiavatha

Amisej: jag funderar också på detta om förvärkarna måste göra ont eller inte.. (Själv har jag Bf 11 ma.j) Jag har pratat mkt m min mamma om hennes erfarenheter och hon hade inte ont nån av gångerna (3). Men hon var å andra sidan bra på att slappna av i kroppen o andas "rätt" under sammandragningarna/värkarna.

• EvaChristina

Vad otålig man börjar bli nu! Äntligen är det maj i alla fall.
    Jag har 9 dagar kvar till BF. Får sammandragningar då och då och ibland gör de lite ont, men något mer har inte hänt.
    Bara att försöka sysselsätta sig och distrahera sig nu så inte väntan känns så lång. Lättare sagt än gjort...

• MissSindra

Ni som fått era små glöm inte att uppdatera andra tråden och fylla på listan som påbörjades så vi alla har lite koll....  (självklart om ni hinner nu när ni har era små =) )

• morotsland

Har BF idag, känner ingenting, kom igen nu bebisen! 

• Kottemor
    Mary skrev 2011-04-30 23:50:43 följande:
    Mitt vatten gick kl 21!!! Har just varit inne på kontroll eftersom pyret inte var fixerad sist hos BM. Nu blir vi hemskickade och får bli igångsatt senast måndag! Shit nu händer det!
    Spännande lycka till!
    amisej skrev 2011-05-01 02:49:55 följande:
    Ligger i sängen blev väckt utav SD.
    Försöker ta tiden mellan Sd med Värktimer men blir bara förvirrad.
    Har inte alls ont utav dom utan måste hela tiden känna efter om magen e "stel" och då får jag de bekräftat att Japp nu e en på G.
    Men får ändå inte till detta. E så osäker på mig själv och min kropp.

När e det dags egentligen?
    Ska det inte göra ont!!!!??
    Ska försöka somna om nu och se vad som händer på morgonen då får mannen hjälpa till att känna, bedömma och ta tid
    Åkt in än? Jo, ont brukar det ju göra, men du kanske har en hög smärttröskel, därav upplever du inte det som kanske en annan skulle haft gjort. Lycka till!!
    morotsland skrev 2011-05-01 10:11:04 följande:
    Har BF idag, känner ingenting, kom igen nu bebisen! 
    Lovelyness skrev 2011-05-01 10:13:09 följande:
    Jag får fira att jag är fullgången idag! Det känns helt sjukt att det redan är maj, jag förstår inte riktigt vart tiden tog vägen
    Grattis till fullgånget! Hur jobbigt det än är att inte känna något, så tänk att ni är vääääääldigt nära målet nu! Håller tummarna på att det kommer igång snart!

Själv har jag sovit "gott" hela natten, sammandragningar som kommer då och då men inget är på gång. Känslan i kroppen säger mig det så det är bara att hänga i ett par veckor till!
    Det är tur att vi är några stycken som ska ha i slutet av maj, det är lite "stressande" att läsa om alla bebisar som kommer. Men självklart är jag jätteglad för eran skull, så missuppfatta inte det! {#emotions_dlg.flower} 
    Idag händer inte mycket i detta huset, vara ute lite i trädgården kanske, inte göra något jätte speciellt. BAra njuta av solen för nu verkar det att komma in sämre väder ett par dagar, tyvärr!.