• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma

Grattis till nenababe också, så söt tjej! Baby
    Spännande Kottemor, snart har du din bebis!
    mamma E2011; Jag har inte haft en enda förvärk eller några sammandragningar så du är inte ensam Hjärta 

• Angi07

Hej!!
    En till bebis kom igår kl 14.39! . Vattnet gick kl 04.00 och vi var på förlossningen kl.05.00. Det blev en liten pojke ( vikt 3235, 51 cm) som vi trodde från början. Ville inte stanna på BB länge, så vi åkte hem idag efter lunch. Vi är så glada, jag njuter nu, det känns så skönt , är så glad....!!

• jakeline
    Angi07 skrev 2011-04-30 18:26:04 följande:
    Hej!!
    En till bebis kom igår kl 14.39! . Vattnet gick kl 04.00 och vi var på förlossningen kl.05.00. Det blev en liten pojke ( vikt 3235, 51 cm) som vi trodde från början. Ville inte stanna på BB länge, så vi åkte hem idag efter lunch. Vi är så glada, jag njuter nu, det känns så skönt , är så glad....!!
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29
    Saso87 skrev 2011-04-30 16:31:48 följande:
    Själv får jag vänta 12 dagar till BF, men sen kanske det ju dröja ytterligare 2 veckor innan man får träffa den lille =/ gäller att hitta lite saker att göra så att tiden inte blir så lång...
    Nja, jag träffar faktiskt min bebis om 11 dagar eftersom jag har ett kejsarsnitt inplanerat.
    Men min son kom nästan 2 veckor efter BF så jag är väl medveten om hur lång de där dagarna/veckorna efter BF faktiskt känns som. 2 veckor kändes ju som 2 månader...
  • maj09

Stort grattis till alla som har fått träffa sina små!!!

Tänk... imorgon är det den första MAJ!!! Vår månad är äntligen här och redan en massa bebisar också.. Dock känns det som att jag själv får vänta tills juni månad... Det är ju fullt möjligt med BF den 22 maj...

• maj09
    Lovelyness skrev 2011-04-30 20:48:52 följande:
    Grattis till alla söta bebisar! {#emotions_dlg.flower}

Skönt att vi är några som har sena BF-datum så man inte behöver stressa upp sig fullständigt Glad

Det kanske blir lika många junibebisar som aprilbebisar i tråden! Glad

• amisej

Hej!!
    Länge sen jag skrev sist men har varit inne regelbundet och läst era inlägg.
    Grattis till er alla som har fött :D
    Själv har jag BF 25 maj men igår var jag hos min läkare på rutinkontroll och han tror att bebisen kommer komma tidigare.
    Bebisen va fixerad och låg med huvudet ganska långt ner, och jag hade symptomer så som isande känsla i svanskotan och neråt mot rumpan, ont i "musklerna" i snippan så att säga. Och så har min slempropp gått för 3 dagar sen och jag har SD fast inga som gör jätte ont utan magen blir stenhård.
    Så igår kväll packade jag min BB väska.
    Övrigt så mår jag hur bra som helst. Idag spelade jag tom fotboll med kompisars barn.
    Märks att man har fått dålig kondis då man blev sååå anfådd.

Ni som har fått era små bebbar skulle ni kunna förklara lite mer detaljerat hur era värkar kändes innan ni åkte in och födde??!!

• Kottemor

Jag är hemma än

HAr haft värkar hela dagen och har än, men jag tror bannemig att det bara är pinvärkar.
    Men jag tror ju inte att jag kommer gå till den 25 maj när det är så livligt redan... mannen tror att vi får inom en vecka iaf, men vi får väl se vad som händer och sker.

Måste fråga er omförderskor, har er slempropp alltid gått några dagar innan förlossningen? Min har ju inte gått och det tycker jag talar emot att det är på gång...
    Med första sonen startade förlossningen med blödning så då märkte jag aldrig av slemproppen, med andra sonen kom den dagen innan om jag inte minns fel.

Grattis till er andra som har fått, inte alls avis

Hoppas att alla har haft en trevlig valborg!

• maj09

Jag såg aldrig någon slempropp och vattnet gick inte heller. Det enda jag fick var värkar och när jag kom till förlossningen var jag öppen 5 cm. Undrar hur det ska börja den här gången! Vänta inte för länge med att åka in Kottemor. Man hör så många som inte hinner in tycker jag! Det låter jobbigt att föda på vägen in ju...