• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Angi07
    Kottemor skrev 2011-04-30 22:17:07 följande:
    Jag är hemma än

HAr haft värkar hela dagen och har än, men jag tror bannemig att det bara är pinvärkar.
    Men jag tror ju inte att jag kommer gå till den 25 maj när det är så livligt redan... mannen tror att vi får inom en vecka iaf, men vi får väl se vad som händer och sker.

Måste fråga er omförderskor, har er slempropp alltid gått några dagar innan förlossningen? Min har ju inte gått och det tycker jag talar emot att det är på gång...
    Med första sonen startade förlossningen med blödning så då märkte jag aldrig av slemproppen, med andra sonen kom den dagen innan om jag inte minns fel.

Grattis till er andra som har fått, inte alls avis

Hoppas att alla har haft en trevlig valborg!
    Håller tummarna  på att din bebis kommer nu!  min slempropp lossnade när jag var på förlossningen i fredags två timmar innan bebisen föddes.
  • TeosMamma
    Tack alla för era berättelser, nu känns det lugnare. {#emotions_dlg.flower}
    Vad  skulle man göra utan familjeliv?

Nu är jag mer stressad över halsont och allmän sjukdomskänsla som gör att jag är rädd att bli riktigt förkyld och inte få mitt kejsarsnitt imorrn... Suck, vad allt ska vara komplicerat! 

Ewima; har hört om babyblues men väldigt lite om eftervärkar, kanske lika bra jag inte vet så mycket om det nu?  Skrattande  Nåja, har man lilleman på bröstet ska väl det mesta funka! 

Nu kommer man med Thaimat och sedan är det avfärd!

Många kramar! 
  • skalbagge

Igår den 30/4-2011 klockan 11:24  kom vår lilla Edvin till världenHjärta.

Han är helt underbar vår lilla prins, vi är helt trollbundna av hans närvaro

3280 gram och 49 cm

Återkommmer med bild imorgon när vi kommer hem.

/ Lyckligare än lyckligast

• Kottemor
    skalbagge skrev 2011-05-01 17:29:31 följande:

3280 gram och 49 cm

GRATTIS!!! Så underbart, så glad för din skull!

Cassie: Lycka till imorgon, ska tänka på er! Det kommer gå toppen, tänk imorgon snusar du bebis Hjärta
    Angi07 skrev 2011-05-01 15:27:29 följande:
    Håller tummarna  på att din bebis kommer nu!  min slempropp lossnade när jag var på förlossningen i fredags två timmar innan bebisen föddes.
    Tack, håll dom hårt Det har varit lugnare i magen idag men absolut har det inte upphört helt. Tror jag har minst ett par dagar till, jag tycker den 7 maj känns som en bra dag
    Maruid skrev 2011-05-01 13:09:19 följande:
    Jag blev dålig helt plötsligt i torsdags kväll. Illamående, trött, nästan lite feberkänsla dock inget som visade sig på tempen. Dessutom jättedålig i magen så jag låg i soffan i princip hela fredagen. Igår var det bättre men då jag var hos mamma tittade hon på mig och konstaterade att jag inte riktigt mådde som jag brukar vilket var helt sant. Känner mig fortfarande lite märklig och lätt illamående. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om det är någon sorts influensa eller liknande men hade det inte såhär alls förra gången i alla fall.

Cassie och Jean: Lycka till ni båda! Det känns galet konstigt att bebisarna nu formligen kommer på löpande band här! Hoppas det går jättebra för er och vi väntar på att få höra mer hur det har gått!
    Jag har också känt mig sjuk i veckan, fick tom.  ringa hem mannen i fredag för jag klarade inte av att vara uppe och ta hand om sönerna. Jag var helt slut, kände mig så sjuk och hade feberkänsla och matthet i hela kroppen. Men redan igår kände jag mig bättre men hade ju pinvärkar heeela dagen. Jag kallar dom pinvärkar eftersom jag fortfarande inte har åkt in, så riktiga kan dom omöjligtvis vara!
    Idag mår jag bättre i hela kroppen, har tom. varit ute en runda på åkgräsklipparen och klippt gräs. Kände mig dock ganska osmidig på den när jag skulle av och på.. haha!!
  • Kottemor
    Jean skrev 2011-05-01 12:26:54 följande:
    uppdaterar mellan värkar nu. Promenad och sex is the shit tjejer. Proppen gick i fredags morse och nu ikväll kl 18.15 började mina värkar plus dålig mage precis när de satt igång. Nu är klockan 20.10 och ca 9 min mellan varje. Är ute och promenerar nu för att hjälpa till. När de är 5 min mellan varje så kan vi åka in. Uppdaterar när jag kan.
    du är säkerligen på bb nu och jobbar mot bebis Lycka till, spännande!!
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-05-01 17:29:31 följande:

3280 gram och 49 cm

grattis! Vad härligt!  

Cassie: Jag tror också att KS-upplevelser är helt individuella. Jag fick akutsnittas förra förlossningen och skulle helst inte göra det igen. Tror att ett planerat snitt är helt annorlunda dock. Det var ju hela den upplevelsen som jag ser som negativ, även om jag vet att det var det bästa för sonen. Jag tyckte det var jobbigt att inte föda fram mitt barn själv, om du förstår vad jag menar. Läkningen gick hyfsat bra, men det är ju ändå en operation. Det tar ju längre tid att läkas helt klart.  Det är en rutinoperation och jag tror det kommer gå superbra för dig! Tänk att du har ditt lilla knytt hos dig imorgon!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Saso87

Grattis skalbagge Så härligt!! Allt gick bra? Berätta gärna lite om förlossningen när du har lite tid över

• Mamma Maj08

Åh jag blir alldeles bebis sjuk av att läsa här....

Längtar såå efter min lilla Molly....längtan gör nästan ont....

Ett stort grattis till er alla som har sina små i famnen

• Misswiren

Nu e vi snart framme på bb. Värkarna är så smärtsamma med ca 5 min mellan.
    Det va fullt i Lund, men dom lyckas "skrapa" ihop ett rum.

Nervös e jag, men samtidigt förväntasfull.

)

• skalbagge
    Saso87 skrev 2011-05-01 19:01:27 följande:
    Grattis skalbagge Så härligt!! Allt gick bra? Berätta gärna lite om förlossningen när du har lite tid över
    Förlossningen gick bra...tog 15 timmar från att vi kom in. Inga komplikationer. Bada, lustgas och epidural som smärtlindring. Epiduralen var en dröm. Jobbigt i slutet vid krystningarna när man inte fick någon smärtlindring. Passa på att sov och ät så mycket som möjligt innan, det är mitt råd till dig och din respektive.