AP-snack & babbeltråd
Och inte ens för flytten tycker jag att du ska skuldbelägga dig. Du vet ju att det är till hela familjens bästa. Sen om det tillfälligt innebär oro för dottern, bara att genomleva, bekräfta och slutligen hitta ut ur den lilla krisen.
Waldorfförskolan hörde inte av sig idag som jag hoppats. Men vi går på musiklek på fredagar, och plötsligt bestod idag hela gruppen nästan enbart av de blivande förskolekamraterna! Föräldrarna sa att den som skulle höra av sig till mig varit ledig idag, så jag får snällt vänta tills på måndag. Jag har inte haft en tanke på den här förskolan tidigare just eftersom den ligger några km utanför stan, dvs behov av bil i stället för promenadavstånd. Men nu känner jag att jag vill vända på det hela, låta barnen börja där, och så se mig om efter ett boende mer i närheten av förskolan (och ev waldorfskolan i förlängningen). Det är ju helt uppenbart när man ser barnen och föräldrarna, att de är MYCKET mer som jag och mina barn, jämfört med familjerna på nuvarande förskolan. Både vad gäller barnsyn och samhällssyn i stort. Tror att både jag och mina barn kommer att uppskatta det hela. Sen att det kommer att innebära att barnen lever mer segregerat från "vanliga" samhället, det är ju den stora nackdelen med friskolorna, oavsett pedagogisk inriktning. Kommunen jag bor i är sedan länge splittrad i det avseendet, så jag antar att det bara är att haka på...
Det där med relationer har liksom inte blivit så mycket av för min del. Jag har blivit kär ibland, men ingen har blivit kär tillbaka. Ibland har någon varit intresserad av mig, men då har inte jag varit intresserad. Ett par gånger har jag varit ihop med någon en kortare tid, max ett halvår, men den djupa kärleken har bara inte infunnit sig. Barnlängtan hade jag ändå. Storkkliniken har blivit min räddning.
). Vore nog tuffare att vara ensam om man hade en som jämt sprang bort från en, rev ner allt i huset, etc. Hoppas de nya tankarna leder till något gott för din kompis!