k girl skrev 2011-02-02 14:19:19 följande:
Vad skönt att det går bra med förskolan, Frösöblomster.
Här har min oro gått till sig. Igen. Oron kommer och går, farhågorna varierar. Sonen går nu omkring, 14 månader gammal. Jag blir så stolt - han släppte taget i förrgår och nu gör han 360-gradersvändningar fullt kontrollerat.
Jag tänkte på en tråd du skrivit en gång i tiden, Peap, om mammorna i din föräldragrupp. Satt idag och lyssnade på konversationer om amning, en mamma hade slutat amma sin ettåring för att det ju ändå bara är näringslöst blask. Och en annan tyckte att det var så jobbigt med sin 2,5-åring som var så på sin lillebror och "trotsar bara för att vara dum". Hon berättade att hon använder sig av skamvrå och ignorering bland annat. Jag kände bara "neeeej". Varför gör de sådant? På en liten, liten kille? Jag har dessutom just läst ut Lars H Gustafssons "Växa, inte lyda" och kontrasten var minst sagt rätt stor. De borde dela ut den på BVC!
Det är så sorgligt.
Jag undrar ibland om fler tänker som jag men INGEN vågar öppna käften? Jag menar, HÖR inte folk hur dumt det låter när de öppnar munnen och berättar om vad de håller på med?
Min mammagrupp är upplöst sedan länge, det var i höstas vi sågs och då var barnen runt 9 månader. Då - beklagade sig en mamma om att hon hade varit uppe kl 04 och gett en flaska välling, MEN det var ju ett nederlag, det skulle minsann inte bli någon vana. (Och sonen hade ju somnat om gott efter det)
Ja, själv ammar jag på nätterna och har inga planer på att varken 1) gå upp från sängen kl 02:13 för att sjunga, bära och vagga till sömns, eller 2) lämna sängen kl 04:27 för att blanda, värma och servera välling