Prodin skrev 2011-02-09 12:06:34 följande:
Oj Vet du vad Skruttpåväg, jag låg i natt och tänkte att nej nu ska jag gå in här och fråga om råd och så har du redan beskrivit exakt hur våra nätter ser ut, bara att vår son är 8 månader.
Han har i några nätter nu vaknat minst en gång i halvtimmen och gnyr/gnäller/gråter om han inte får snutta direkt. Samtidigt vill ha lilla och pilla på min andra bröstvårta och jag känner att de börjar bli köttfärs nu. Även mellan amningarna har det börjat bli problem i form av att han ligger och gnyr och är orolig i sömnen, precis som att han drömmer mardrömmar och inget vi gör hjälper, tar man upp honom börjar han gråta, struntar vi i det börjar han gråta, försöker man erbjuda tutten och han inte vill ha den börjar han gråta, det enda som funkar ibland är att ligga och vagga lite på honom, men då börjar han igen så fort man slutar vagga. Känner mig så maktlös.
Ibland om jag har otur har han dessutom inte somnat om efter en amning, utan tyckt att det varit en skitbra idé att vara vaken en timme där runt 4-5.
Det här börjar minst sagt tära, jag jobbar ju på dagarna.
Ser inga ankommande tänder, men har provat med lite smärtstillande kräm, funkade inte. Inga stora förändringar, jag har jobbat i över en månad nu och det har fungerat ypperligt. Ingen ny mat, och magen är som vanligt. Han är precis som vanligt på dagarna. Någon med mirakeltips för att trösta en ledsen liten?
Stackars min lille snuttas!
Som jag förstod det så hardet pågått i några nätter, det du beskriver. Har det varit så tidigare någongång?
Vår dotter gick igenom något liknande, med dessa täta uppvak och oroligt däremellan, vid ~ 5 månaders ålder och jag tror att hon då kom in i separationfasen. Dagarna och allt annat var som vanligt. Nätterna var lite oroliga (mellan 12- kl 4/5) under ca 2-3 veckor. (Minnet kan svika, kan ha varit 1 vecka) Då började vi att dela säng igen från det att hon sovit i sin spjälsäng under ett par månader.