• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • k girl

Sonen brukar få vatten i pipmugg om vi kör långt och han är less på att åka men trött och nära att sova - då brukar han vilja amma. Och i det läget brukar det funka jättebra, åtminstone 3/4 av gångerna.

• Me like coffee

Pipmugg använder vi, eller har iaf gjort. Blir det spill med flaska! Känner mig lite vilsen och okunnig i området

• Miang

Nej, jag var otydlig. Vår son dricker normalt från glas men vill han ha vatten på natten använder vi pipmugg för att inte spilla. Flaska spiller inte heller men det finns väl ingen orsak för er att introducera flaska om dottern är van vid pipmugg.

• chokladkaffe

MAM har smarta pipmuggar, säljs på apoteket. De har en ventil vilket gör att barnet får suga i sig vätskan. vet inte om jag introducerat en sån nu vid 2 års ålder men de är väldigt smidiga att ha i sängen om de är törstiga då. Trillar den omkull rinner ingenting ut. Normalt dricker sonen ur vanligt glas men de pipmuggarna hänger med i sovrummet än.

• Makadam
    chokladkaffe skrev 2011-02-09 21:37:19 följande:
    MAM har smarta pipmuggar, säljs på apoteket. De har en ventil vilket gör att barnet får suga i sig vätskan. vet inte om jag introducerat en sån nu vid 2 års ålder men de är väldigt smidiga att ha i sängen om de är törstiga då. Trillar den omkull rinner ingenting ut. Normalt dricker sonen ur vanligt glas men de pipmuggarna hänger med i sovrummet än.
    Jaha, kallas det pipmugg? *kliar mig i huvudet* Vi har en MAM flaska med den ventilen. Den enda vi haft till dottern (bortsett från en liten "di"-flaska när hon var nyfödd) sedan hon var 7 månader till vatten. Jag köpte vår flaska på lokala lilla ICA.
  • Makadam

Madeleinh - det är ju snart dags"!!! Hur är det?

• chokladkaffe

Hehe nej jag vet inte om det är pipmugg egentligen. Fast den har ju en pip med en ventil

Idag är det fyra veckor kvar exakt, vad snällt att du frågar Peap Jag känner mig väldigt gravid i form av foglossningar, extra trötthet och annat. Nu slutar jag tack och lov jobba på tisdag och ser framemot att få vila mig i form. Klart det är mycket funderingar på hur det ska gå med två barn och förlossningen men det är under kontroll och jag toklängtar efter bebisen.....å varje gång jag säger så blir jag påmind om hur bra jag trivs med ett barn och vill njuta av det

• Makadam
    chokladkaffe skrev 2011-02-10 08:28:41 följande:
    Hehe nej jag vet inte om det är pipmugg egentligen. Fast den har ju en pip med en ventil

Idag är det fyra veckor kvar exakt, vad snällt att du frågar Peap Jag känner mig väldigt gravid i form av foglossningar, extra trötthet och annat. Nu slutar jag tack och lov jobba på tisdag och ser framemot att få vila mig i form. Klart det är mycket funderingar på hur det ska gå med två barn och förlossningen men det är under kontroll och jag toklängtar efter bebisen.....å varje gång jag säger så blir jag påmind om hur bra jag trivs med ett barn och vill njuta av det
    Det är för att jag är så nyfiken - vi har ju pratat om det länge!

Innan jag blev gravid så sa jag "max 3 barn" och maken "max 2 barn".
    Vi hade tänkt "köra på" och låta det andra barnet komma tätt, komma när det kom
    Sen kom dottern - och då kände vi båda, nej, bara henne, alltid all tid till henne! All fokus och energi på henne.
    Nu är hon 15 månader och jag kan känna att jag trivs så bra - vi tre - järngänget,
    och så kan jag tänka "jomen ett syskon...",
    och så kan jag tänka "max tre barn",
    och så lan jag "Herregud, näe, bara henne. Hur kan jag ens tänka att inte ge all tid till henne",
    och så kan jag tänka..... och så håller det på ibland

Nu sover älskade lilla hjärtat efter lunchen. Allt är bara så väl
  • chokladkaffe
    Makadam skrev 2011-02-10 13:20:52 följande:
    Det är för att jag är så nyfiken - vi har ju pratat om det länge!

Innan jag blev gravid så sa jag "max 3 barn" och maken "max 2 barn".
    Vi hade tänkt "köra på" och låta det andra barnet komma tätt, komma när det kom
    Sen kom dottern - och då kände vi båda, nej, bara henne, alltid all tid till henne! All fokus och energi på henne.
    Nu är hon 15 månader och jag kan känna att jag trivs så bra - vi tre - järngänget,
    och så kan jag tänka "jomen ett syskon...",
    och så kan jag tänka "max tre barn",
    och så lan jag "Herregud, näe, bara henne. Hur kan jag ens tänka att inte ge all tid till henne",
    och så kan jag tänka..... och så håller det på ibland

Nu sover älskade lilla hjärtat efter lunchen. Allt är bara så väl
    Jag tycker ett barn är underskattat Fast så säger man väl så länge man inte har fler. Jag hade väntat om jag velat det, nu blev det lite oplanerat en till och det blir bra det också.
  • Makadam
    chokladkaffe skrev 2011-02-10 16:44:46 följande:
    Jag tycker ett barn är underskattat Fast så säger man väl så länge man inte har fler. Jag hade väntat om jag velat det, nu blev det lite oplanerat en till och det blir bra det också.
    "Om du velat det"?
    Nu hängde jag inte med riktigt, men bebisen i magen var oplanerad tolkar jag det som.
    Var det tänkt att dröja längre fram i framtiden?
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd