• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Makadam
    chokladkaffe skrev 2011-02-11 15:02:26 följande:
    Haha nej eller hur. Men ändå, det gick rätt snabbt när man väl fick ordning på sömn, kroppen läker ju rätt snabbt trots allt.

Fast ni som samsover, hur i hela världen får ni till det någonsin då
    Men, ni samsover väl också?
  • Makadam

Ja, jag har löst det genom noll sexlust och slemhinnor torra som......

• Makadam

...så, de som skaffar barn tätt, de vet man ju har ett aktivt sexliv! Flört

• chokladkaffe
    Makadam skrev 2011-02-11 15:35:05 följande:
    Men, ni samsover väl också?
    Hehe det var ett skämt. Det är ju så många som tror att man inte har sex för man samsover så det var därifrån jag fick det. Det finns ju andra ställen än sängen men många har lite svårt att förstå det.
  • k girl

För oss har det ännu inte funkat någon annanstans. Sonen ligger ju och sover med närkontakt både dagtid och kvällstid fortfarande och vaknar om man går iväg. Min lille ponk.

• Hundägare i Gbg

Hehe, när vår bebis var tre månader hade jag fortfarande inte en tanke på sex... Och med ett barn som sover dåligt så blir det inte ofta nu heller men vad tusan, man har ju hela livet på sig sen planerar vi att börja försöka få till ett syskon snart, då prioriteras det kanske upp lite

• chokladkaffe

Som ni säger, det kommer., man har lång tid efter småbarnstiden Vi har ju haft väldigt lätt med sonen utifrån att när han somnat sover han. Vi har alltid haft lite tid på kvällen tillsammans eller var för sig samt sovmorgnar. Fast på natten vill vi sova ihop allihopa.

• Miang

Jag har insett att lillen nog inte gillar sjalen längre... Han har gnällt i den förut och jag har trott att det varit magknip och haft honom kvar, vyssat, gungat och sen har han somnat... Men senaste veckan har han blivit skogstokig i sjalen men lugnat sig när jag tagit upp honom. Jag känner mig alldeles rådvill och vilse. Jag bar stora pojken massor när han var liten. Det är ju liksom det jag gör. Jag bär. I sjal.

Jag har en tricotti-sjal där man bara kan bära på ett sätt. Tror ni han kan gilla långsjal bättre? Tricottin kanske har blivit trång på något vis. Den känns inte liten men jag vet ju inte hur han upplever det. Han har vattenbrock i pungen, det kan ju vara något som kläms, han skriker som när han har riktigt jobbig magknip. Jag testade vår sele igår också men den var inte heller poppis.

Ryggen gillar inte att jag bär honom i armarna men det är så han somnat senaste kvällarna. Han somnar bums i vagnen men jag är inte så sugen på att gå ut med den klockan nio på kvällen. Att sitta med honom i famnen duger inte. Snart är han kanske så stor att han tycker det är ok att sova i sängen på kvällen snart men än så länge vill han inte sova där utan mig.

Är jag konstig som tycker det är lite sorgligt att han inte vill bli buren i sjalen? Det brukar ju vara så mysigt. Och tänk om han haft ont av den hela tiden, och så har jag envisats med den... Huvva...

• Prodin
    Miang skrev 2011-02-15 16:22:35 följande:
    Jag har insett att lillen nog inte gillar sjalen längre... Han har gnällt i den förut och jag har trott att det varit magknip och haft honom kvar, vyssat, gungat och sen har han somnat... Men senaste veckan har han blivit skogstokig i sjalen men lugnat sig när jag tagit upp honom. Jag känner mig alldeles rådvill och vilse. Jag bar stora pojken massor när han var liten. Det är ju liksom det jag gör. Jag bär. I sjal.

Jag har en tricotti-sjal där man bara kan bära på ett sätt. Tror ni han kan gilla långsjal bättre? Tricottin kanske har blivit trång på något vis. Den känns inte liten men jag vet ju inte hur han upplever det. Han har vattenbrock i pungen, det kan ju vara något som kläms, han skriker som när han har riktigt jobbig magknip. Jag testade vår sele igår också men den var inte heller poppis.

Ryggen gillar inte att jag bär honom i armarna men det är så han somnat senaste kvällarna. Han somnar bums i vagnen men jag är inte så sugen på att gå ut med den klockan nio på kvällen. Att sitta med honom i famnen duger inte. Snart är han kanske så stor att han tycker det är ok att sova i sängen på kvällen snart men än så länge vill han inte sova där utan mig.

Är jag konstig som tycker det är lite sorgligt att han inte vill bli buren i sjalen? Det brukar ju vara så mysigt. Och tänk om han haft ont av den hela tiden, och så har jag envisats med den... Huvva...
    Sele?

Min kille är "för stor" för sjalen i den bemärkelsen att den hindrar honom för mycket att röra sig. så har det varit mer eller mindre sen han var 6 månader.
    Har en beco butterfly II som jag älskar och en ergo som sambon älskar.
    Odin älskar båda, han kan flaxa och sprattla mer eller mindre fritt, men lika nära.

Idag tycker jag faktiskt att selen är bättre än sjalen, inte lika mysig, men för större barn är den smidigare.

Oavsett förstår jag dig! Lycka till =D
  • Miang

Vi har en manduca som han har accepterat tidigare men nu funkar inte den heller. Det kanske är läge att ta fram min gamla ärvda BabyBjörn...

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd