• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Flickan och kråkan

Jag är galet sugen på att skaffa en on snap nu när barnen är så stora......men dumt när man inte kan prova den och vill ju att den ska sitta på mig lika bra som boban.

• Miang

Den lilla rackaren somnade i BabyBjörnen igår, framåtvänd... Där får man för att man försöker göra rätt. :) Jag ska testa honom framåtvänd i sjalen ikväll.

• Makadam

Oj här har det varit action!

Hmm, har jag något själv att tillägga om selar...?
    Vi har en Manduca (sedan dotter blev 9 månader) och den fungerar bra till oss båda, men jag har fått rådet (här inne tror jag?) just att den kanske inte är det bästa för mig att bära henne på ryggen i. Testat en gång på ryggen bara, hon somnade , men jag tyckte hon kom för långt ner.
    Vi köpte den då för att passa både mig (174/58) och maken (198/77)

• MegaMaxIna

Hoppar in här efter lång paus på familjeliv! Hej Frösöblomster! Kul att se dig
    Ser att det är selar som är på tapeten, fäller in mina lovord om Manducan som jag slitit på i 3 år sedan stora tjejer kom! Lilla, 1,5 år sitter gärna och sover  fint i den på ryggen.

Har en liten tråd om amning.. ni får gärna skriva era erfarenheter at amningsavslut där.. eller här har de slutat självmant, fasat ut, eller stop helt och hållet? Svår svårt grej det där.. så det lutar åt att lägga ner hela funderingen och bara låta henne tutta på... Slutade amma nr 1 för att jag var gravid med nr2 och fick ont i bröstvårtorna.. och den stora accepterade att sluta då vid 1,5 år. det är så jag vill ha det.. utan protester... men antar att det är svårt... som att säga till mig att inte få äta en kaffee/fikabröd mer någonsin!

• chokladkaffe
    Prodin skrev 2011-02-15 22:49:08 följande:
    Men Patapumen är ju varken för smala bärare eller  för små barn? Rekommendationen för den är väl 12-18 månader? (kan ha fel)

Becon är utan att tvivla en sekund den snyggaste =) de andra blir ganska skogsmulle i jämförelse =)

Vilken har du?
    Ja jag såg patapumen är för större barn, från fem månader. Hade inte superkoll på den, har bara hört att den är prisvärd men som sagt, inte för nyfödda.

Ja becon är snygg och väldigt enkel att använda. Lätt att lägga ner när barnet somnat, lätt att få upp på ryggen.
    Vi hade "kossan" först men sen gick den sönder. Vi fick då välja en ny och valde en svart bas med mörkgrått tyg som hade vita blommor på. Sambon ville tycka till också vilket var bra, han trivdes aldrig att bära i sjal så om han trivs i selen så
  • Hundägare i Gbg

Vi har också Beco butterfly II och den sitter bra men en stor nackdel är att det är lite trixigt att få ur barnet vilket gör att man inte kan få ur barnet utan att väcka det om det somnat. I vilket fall inte min dotter...

Manduca är för stor för mig som är 157 cm och hyggligt smal förresten.

• chokladkaffe
    Hundägare i Gbg skrev 2011-02-16 17:40:10 följande:
    Vi har också Beco butterfly II och den sitter bra men en stor nackdel är att det är lite trixigt att få ur barnet vilket gör att man inte kan få ur barnet utan att väcka det om det somnat. I vilket fall inte min dotter...

Manduca är för stor för mig som är 157 cm och hyggligt smal förresten.
    Jag som tycker det är det bästa med den selen, att det är så lätt att få ur barnet. Jag knäpper upp spännet bak på ryggen, därefter midjebältet och sist det ena spännet där fram. Sen är det bara att lägga ner barnet och dra ner innertyget så ligger barnet helt fritt. Fast det kanske är omständigt, jag har ju aldrig haft nån annan.
  • Prodin
    chokladkaffe skrev 2011-02-16 18:04:11 följande:
    Jag som tycker det är det bästa med den selen, att det är så lätt att få ur barnet. Jag knäpper upp spännet bak på ryggen, därefter midjebältet och sist det ena spännet där fram. Sen är det bara att lägga ner barnet och dra ner innertyget så ligger barnet helt fritt. Fast det kanske är omständigt, jag har ju aldrig haft nån annan.
    Håller med, knäpper upp mellan skulderbladen böjer mig fram, eller bak så att han ligger i selen, på sängen eller soffan, och sen knäpper upp midjebältet, klart.

Till skillnad från ergon behöver jag inte lyfta ur honom, utan bara lägga ner.
  • Hundägare i Gbg
    Prodin skrev 2011-02-16 18:12:00 följande:
    Håller med, knäpper upp mellan skulderbladen böjer mig fram, eller bak så att han ligger i selen, på sängen eller soffan, och sen knäpper upp midjebältet, klart.

Till skillnad från ergon behöver jag inte lyfta ur honom, utan bara lägga ner.
    Ni bär inte på ryggen va? Flört
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd