Makadam skrev 2011-02-20 11:57:43 följande:
Det här med att få en lista med instruktioner med praktiska saker - om det vore så att man bad sin svärfar om en tjänst; 1) hämta på kemtvätten 2) köpa 1 kilo potatis 3) komma till oss med det kl 16:00 så vore det ju väldigt märkligt om han tvättade ett plagg som inte tål kemtvätt, köpte 1 kilo päron och kom med kl 19:30.
Hur svårt ska det vara?"
Haha!
Jag kan också känna så, hur jäkla svårt kan det vara? Min mening med att lämna i mitt tycka enkla, tydliga besked var definitivt inte att trampa någon på tårna, inte heller att framställa sig själv som bättre eller att omyndigförklara henne.
Men faktum kvarstår ju, jag känner min son. Och det ligger ju i allas intresse att det går så bra och smidigt som möjligt, även om hon råkar tycka att lite skrikande inte skadar, det lär barnen självständighet och förmågan att själva lösa problem (hennes ord). När jag jobbar som specialpedagog åt en liten flicka med flertalet syndrom är jag hjärtligt tacksam varje gång hennes föräldrar ger mig direktiv, instruktioner eller tips. Mitt mål är ju att det ska vara så bra som möjligt för