Flickan och kråkan skrev 2011-02-21 09:56:05 följande:
för att lite så här i efterhand komma med en kommentar till det här med pojkar och flickor och vad som är "ultimat"/"komplett". För egen del känns det lite som att för min egen nyfikenhets skull så skulle två pojkar och två flickor vara det "ultimata" .-). Då hade vi liksom fått erfara de flesta typer av syskonskap - böder - systrar och bror-syster

. Jag har lite bebissug måste jag erkänna, och lite kul hade det i så fall varit med flicka även om en pojke självklart hade varit absolut lika välkommen. Nu är vi ju två vuxna omdet hela så jag få nog försona mig med tanken på att vi kommer att vara föräldrar till två underbara pojkar

Jag vill också ha tre fast min sambo är lite mer skeptisk. Har dock inte hört honom säga nej än men han hoppas nog att jag ska komma på andra tankar med två vilket jag kanske gör

Det där är ju jättesvårt om man vill olika, vem får beslutsrätt i frågan. Nu vet jag ju inte hur gammal du är men jag tänker att det får bli en "sladdis" om ett par år då sambon pluggat klart och jobbar, då kanske jag dessutom kan vara hemma lite mer i lugn och ro