• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • chokladkaffe

På tal om att vi nyss pratade om barnvakter. Blev just totalt överkörd av min egen mamma när det gäller sonen. Jag kan ju ta att hon gör saker som hon tror är bra och som jag inte gjort när jag inte är där, men när jag uttryckligen säger en sak och hon i nästa sekund går emot vad jag säger med kommentaren "nu gör vi så här" är det svårt att känna sig nåt annat än kränkt. Känner mig rent av ledsen, så himla respektlöst. Sonen dog inte av grejen men varför kan man inte respektera föräldern? För mig handlar det helt enkelt om att jag inte känner mig respekterad.

• Prodin

Har ni sett tv4s "En unge i minuten"?

Jag älskar förlossningsprogram och brukar se norska Jordmødrene som går på NRK, och sitter och grinar hysteriskt! Undrar om det är det man skulle satsa på? Jobba som jordmor eller barnepleier. Eller kanske ändå inte.

Hur som helst, från ett ämne till ett annat, fick hem Brobergs bok Anknytning i praktiken, men nu funderar jag också på om jag ska köpa "Växa, inte lyda" nån som läst den? Andra bra tips på böcker?

Bjuder på en bild också, fick ett välbehövligt paket i posten =)

• MegaMaxIna

Lottilina: jaaa.. jag älskar det programmet! Grinar och känner deras glädje när bebisen ploppar ut.. vill föda barn igen!
    Supersmart hjälm förresten.. hade min lilla behövt när hon runt året började springa istället för gå och dessutom klättra på ALLT!

• Yamma
    Prodin skrev 2011-03-08 15:34:34 följande:

Har ni sett tv4s "En unge i minuten"?

Jag älskar förlossningsprogram och brukar se norska Jordmødrene som går på NRK, och sitter och grinar hysteriskt! Undrar om det är det man skulle satsa på? Jobba som jordmor eller barnepleier. Eller kanske ändå inte.

Hur som helst, från ett ämne till ett annat, fick hem Brobergs bok Anknytning i praktiken, men nu funderar jag också på om jag ska köpa "Växa, inte lyda" nån som läst den? Andra bra tips på böcker?

Jag har inte sett "En unge i minuten". Har aldrig gillat "sjukhusprogram". Kanske ska prov se ett, man kan ju ändra sig ?

Jag har läst "Växa, inte lyda" och jag tyckte att den var bra. Nu är det ett tag sen så jag måste nog bläddra i den för att friska upp minnet, kan inte säga så mycket mer om den just nu.

En fråga gällande att bära på rygg - bär du honom så högt så att han ser över din axel? Om jag har bältet på höften så ser inte dottern över axeln och lutar sig då ofta ut mot någon sida för att se. Om jag höjer bältet så hamnar stor del av tyngden på axlarna. Nån som har nåt tips?
  • Me like coffee

Hur går det Madeleineh? Har du fått någon bebis än??? Är så nyfiken så

Här hemma har vi plussat och igår var vi på inskrivning hos BM. En helt underbar människa! Känns tryggt inför framtiden. Mår superdåligt men det är väl bara att bita ihop. Det går ju över trots allt. Men vilken skillnad på att vara gravid första gången då man kunde vara superego och bara göra det man själv ville just i stunden. Nu när man redan har ett barn så funkar det ju inte riktigt så... Men å andra sidan lär ju graviditeten bara rusa förbi när man har en annan att ta hand om under tiden.

• Hervor 1

Här inne har jag inte varit på ett tag, grattis till graviditeten Skruttpåväg, vilken lycka!

• Flickan och kråkan
    Me like coffee skrev 2011-03-17 09:23:06 följande:

Här hemma har vi plussat och igår var vi på inskrivning hos BM. En helt underbar människa! Känns tryggt inför framtiden. Mår superdåligt men det är väl bara att bita ihop. Det går ju över trots allt. Men vilken skillnad på att vara gravid första gången då man kunde vara superego och bara göra det man själv ville just i stunden. Nu när man redan har ett barn så funkar det ju inte riktigt så... Men å andra sidan lär ju graviditeten bara rusa förbi när man har en annan att ta hand om under tiden.
    Stort grattis!
  • chokladkaffe

Storebror har fått lillebror i tisdags Det var en jättebra förlossning, vi mår alla fint och nu ska vi bara fatta hur man ska göra när man är fyra i familjen Det tuffaste för mig blir helt klart att hantera att storebror inte längre kan få allt hela tiden som jag är van att kunna ge. Grät igår när pappa skulle natta och jag ammade och storebror skrek efter mamma. Men han lugnade sig snabbare än mig och natten hade tydligen gått jättebra sen. En förändring defintivt det här men det känns som vi kommer att greja det, vi grejade ju att bli tre en gång i tiden vilket jag tyckte var lika jobbigt.

• chokladkaffe
    Me like coffee skrev 2011-03-17 09:23:06 följande:

Grattis Tycker själv det var lite väl överdrivet hur jobbigt det var att vara gravid andra gången för man hade barn redan. Visst lite mer trötthet men sambon fick ju ta sin dos också, du får involvera honom
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd