Prodin skrev 2011-03-08 15:34:34 följande:
Har ni sett tv4s "En unge i minuten"?
Jag älskar förlossningsprogram och brukar se norska Jordmødrene som går på NRK, och sitter och grinar hysteriskt! Undrar om det är det man skulle satsa på? Jobba som jordmor eller barnepleier. Eller kanske ändå inte.
Hur som helst, från ett ämne till ett annat, fick hem Brobergs bok Anknytning i praktiken, men nu funderar jag också på om jag ska köpa "Växa, inte lyda" nån som läst den? Andra bra tips på böcker?
Jag har inte sett "En unge i minuten". Har aldrig gillat "sjukhusprogram". Kanske ska prov se ett, man kan ju ändra sig

?
Jag har läst "Växa, inte lyda" och jag tyckte att den var bra. Nu är det ett tag sen så jag måste nog bläddra i den för att friska upp minnet, kan inte säga så mycket mer om den just nu.
En fråga gällande att bära på rygg - bär du honom så högt så att han ser över din axel? Om jag har bältet på höften så ser inte dottern över axeln och lutar sig då ofta ut mot någon sida för att se. Om jag höjer bältet så hamnar stor del av tyngden på axlarna. Nån som har nåt tips?