en grönsak skrev 2011-02-22 20:25:23 följande:
Här kommer lite "gnäll" från mig.
Jätte ap inspirerad och samsover och har planer på att amma läänge.
Bär gärna i sjal och sele fast nu har det mest blivit vagn för han verkar sova bättre där när han ska ha sin förmidags vila..
Iaf. Jätte mysigt att samsova men inte när man bara har en 90 säng att dela på.. Gick i början när han var lite mindre men nu är han 8månader och tar för sig mer:P
Sen att han vaknar såå ofta för att snutta på tutte(Napp tar han inte) Är jobbigt då jag inte får så sammanhängande sömn(vilket märks på morgonen när jag vaknar trött och grinig)
Sen har jag spjälsängen brevid min säng men han skriker bara rakt ut om jag försöker lägga han där när jag ammat han till sömns..
*Svammel*
Har inte skrivit i denna tråd innan men jag är också ap-inspirerad som flera här redan vet. Jag tänker direkt att, om det går, ni kanske kan testa ta bort ena sidan på spjälsängen så att den sitter kant i kant med din säng? Nu har vi inte spjälsäng alls till vår minsta utan i början fick hon sova mellan oss (eller på oss) och nu har jag ställt en till säng vid min sida och där sover hon hur bra som helst. Det blir ju nästan samma sak när jag lägger ner henne där efter amning som att jag skulle lägga henne på andra sidan, alltså mellan mig och pappan. Sen kanske man kan göra så att sängen luktar lite mamma genom att tex byta kudde och lägga dit din nåt sånt också, men så har vi inte behövt göra.
Det vi märkte på äldsta dottern var att hon avskydde spjälsängen, förmodligen för att det kändes så avskärmande liksom. Man lägger ju ner dem som i en bur. Jag har nästan börjat ogilla bara tanken på spjälsäng efter att vi insåg detta med henne och bytte bort den... förstår visst att många trivs i den och känner det mer som en trygghet att vara som instängd, men så var det inte för vår dotter och kanske är det så för din kille också.