chokladkaffe skrev 2011-03-18 10:06:59 följande:
Det här med napp....lillebror suger konstant på brösten och jag börjar få rejält ont. Har gett honom napp nu för han ska komma till ro i sjalen utan tutte, jag överdriver inte när jag säger han inleder amning varje timme på dygnet och sen håller på minst 30min. Det tar emot med napp men å andra sidan, det är ju inte så att jag önskar glesa ut amningarna utan mer bara få lite vila för brösten så de orkar. Vill ju amma länge.
Jag gav dottern napp när hon var tre veckor. Jag hade jätteont så jag kände att det inte fanns något alternativ om jag skulle orka fortsätta amma. Den dag jag bestämde mig så hade hon ammat mer eller mindre oavbrutet från kl 8-15 och jag satt o grät.... Hon hade nog ingen bra teknik de första 5 månaderna, eller så är det jag som var ovanligt känslig. Jag hade iallafall ont i 5 månader. Efter det har det gått bra, nu är hon drygt 10 månader. Hon använder napp fortfarande men inte så jättemycket.
Från det ena till det andra så ramlade hon ner från vår säng imorse

, fast jag stod alldeles brevid....

. Man känner sig inte som nån jättebra mamma då. Nåja, det gick bra. Det verkar inte som hon slog i huvudet, hon blev nog mest rädd och det blev jag med. Nu gäller det att inte titta bort en enda sekund när hon är på sängen.