Me like coffee skrev 2011-03-17 09:23:06 följande:
Hur går det Madeleineh? Har du fått någon bebis än??? Är så nyfiken så
Här hemma har vi plussat och igår var vi på inskrivning hos BM. En helt underbar människa! Känns tryggt inför framtiden. Mår superdåligt men det är väl bara att bita ihop. Det går ju över trots allt. Men vilken skillnad på att vara gravid första gången då man kunde vara superego och bara göra det man själv ville just i stunden. Nu när man redan har ett barn så funkar det ju inte riktigt så...

Men å andra sidan lär ju graviditeten bara rusa förbi när man har en annan att ta hand om under tiden.
Stort grattis till räkan i magen! :) För mig var andra graviditeten bara i vägen. Jag mådde bra fysiskt och ville leka och busa med min grabb men så var det en stor mage som tog stopp, eller så var jag för trött. Det var himla bra att han fortfarande sov på dagarna då så fick jag också en ursäkt att vila. Glöm inte bort dig själv helt bara, lite ego får man vara när man har en bäbis i magen.
chokladkaffe skrev 2011-03-17 13:06:04 följande:
Storebror har fått lillebror i tisdags

Det var en jättebra förlossning, vi mår alla fint och nu ska vi bara fatta hur man ska göra när man är fyra i familjen

Det tuffaste för mig blir helt klart att hantera att storebror inte längre kan få allt hela tiden som jag är van att kunna ge. Grät igår när pappa skulle natta och jag ammade och storebror skrek efter mamma. Men han lugnade sig snabbare än mig och natten hade tydligen gått jättebra sen. En förändring defintivt det här men det känns som vi kommer att greja det, vi grejade ju att bli tre en gång i tiden vilket jag tyckte var lika jobbigt.
Jättegrattis till dig med. Två grabbar! Det bästa man kan ha! :) Skönt att förlossningen gick bra (det blev inget snitt antar jag?). Att slitas mellan de två är hemskt. Tur att man får så mycket kärlek, annars skulle i alla fall inte jag palla att vara tvåbarnsmamma. Snart kommer storebror vilja klappa lillen på kinden eller hämta gosedjur åt honom och då blir man bara så varm och mysig innombords att det är värt varenda sekund.