• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • k girl

Ja jösses, vi tyckte att sonen blev helt personlighetsförändrad när han var runt 9-10 månader. Det var faktiskt en rätt jobbig tid... men sen, framför allt sedan han lärt sig krypa och gå, så blev han så otroligt go. Han gillar fortfarande inte att byta bajsblöjor och han blir SKITARG om han blir frustrerad (nähä, jag kunde inte skruva på locket. JÄDRA LOCK! *bit, bit, hugg, släng* ungefär) eller om man tar ifrån honom något han inte får ha. Men han är ändå jättego. :)

• Mina 78
    k girl skrev 2011-03-19 10:40:26 följande:
    Sonen vägrade ju förresten napp, blev bara arg om vi försökte, men någon gång i bilen kunde han ta den när han blev ledsen, så den följde med i bilen rätt länge... 
    Precis så är vår tjej. Nappen kan duga att leka med, men oftast blir hon jättearg av den. Folk verkar dock tycka att man borde ge napp så jag har köpt en massa olika och provat med, men ingen funkar så nu ger vi nog upp det, 
  • msKitten

Ni som samsover med flera barn: när började era barn sova med varandra eller bredvid varandra? Vi sover med en 3-åring och en 4-månaders och de får fortfarande inte sova bredvid varandra utan det är alltid en vuxen emellan. Som det är nu nattas stora killen i familjesängen, den lilla får sova i vagnen på kvällen i vardagsrummet och följer med oss vuxna när vi lägger oss. Jag undrar när jag skulle kunna lägg båda att sova i stora sängen på kvällen? Är det inte alls att tänka på nu? Den stora killen är rörlig på natten, inget extremt, men han kan lägga ett ben eller en arm över mig, eller lägga sig väldigt tätt inpå. Det gör mig lite orolig att han skulle lägga sig på den lilla, eller dänga till honom i sömnen. 

Hur är era erfarenheter och hur har ni gjort i såna här fall? 

• Flickan och kråkan
    msKitten skrev 2011-03-26 20:08:57 följande:
    Ingen som samsover med fler barn?
    Vi har så himla bred säng att det egentligen aldrig varit något problem. Det var egentligen först när lillebror började krypa ordentligt som han ibland kröp hela vägen bort till storebror och la sig bredvid honom om han vaknade till. På nätterna har vi vuxna alltid sovit mellan dem men det har inte varit något problem att nattat båda i familjesängen.
  • Me like coffee

Ni som har varit gravida mer än en gång: Tycker ni att ni fick synlig mage tidigare vid andra graviditeten? jag tycker nämligen att jag är sjukt mycket större redan nu än vad jag var halvvägs vid första graviditeten... Fattar inte riktigt hur jag ska dölja det på jobbet...

• Flickan och kråkan
    Me like coffee skrev 2011-03-28 12:42:28 följande:
    Ni som har varit gravida mer än en gång: Tycker ni att ni fick synlig mage tidigare vid andra graviditeten? jag tycker nämligen att jag är sjukt mycket större redan nu än vad jag var halvvägs vid första graviditeten... Fattar inte riktigt hur jag ska dölja det på jobbet...
    Jag svullnade upp jättemycket under första trimestern med andra barnet, sedan la det sig och den "riktiga" bebismagen kom ungefär samtidigt som med första och var ungefär lika stor sedan hela vägen.
  • Flickan och kråkan

Vi har haft en "kul" helg här. Var ute på i lördags förmiddag och precis innan vi skulle gå in ville båda åka rutschkana en gång till. I trappan (enbart ett räcke) upp i klätterställning på sista trappsteget - 1½ meter upp - vänder sig storebror om och tappar balansen, faller rakt bakåt under räcket rakt ner på huvudet. Satt på akuten ett par timmar, men det verkar som vi har haft tur i oturen........inget påtagligt och nu drygt två dygn sedan. Jag sitter här och tänker på att sköterskan på sjukrådgivningen måste ha smålett lite när jag för drygt 2½ år sedan ringde och var orolig för att han ramlat bakåt från sittande på golvet och lyckats pricka parketten mellan två kuddar jag lagt ut som fallskydd .

Härligt väder har vi här. Har varit ute i två timmar nyss och det enda de har gjort är att ha krupit runt och suttit på marken och studerat och följt myror och blåst såpbubblor . Njuter av vårvädret och att vara hemma med två barn.

• chokladkaffe
    Flickan och kråkan skrev 2011-03-28 14:27:48 följande:
    Vi har haft en "kul" helg här. Var ute på i lördags förmiddag och precis innan vi skulle gå in ville båda åka rutschkana en gång till. I trappan (enbart ett räcke) upp i klätterställning på sista trappsteget - 1½ meter upp - vänder sig storebror om och tappar balansen, faller rakt bakåt under räcket rakt ner på huvudet. Satt på akuten ett par timmar, men det verkar som vi har haft tur i oturen........inget påtagligt och nu drygt två dygn sedan. Jag sitter här och tänker på att sköterskan på sjukrådgivningen måste ha smålett lite när jag för drygt 2½ år sedan ringde och var orolig för att han ramlat bakåt från sittande på golvet och lyckats pricka parketten mellan två kuddar jag lagt ut som fallskydd .

Härligt väder har vi här. Har varit ute i två timmar nyss och det enda de har gjort är att ha krupit runt och suttit på marken och studerat och följt myror och blåst såpbubblor . Njuter av vårvädret och att vara hemma med två barn.
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd