chokladkaffe skrev 2011-03-29 12:14:40 följande:
Tack för era tips. Jag ringde anenantal precis eftersom jag mår riktigt dåligt med feber och jätteonda bröst. De sa precis som Miang, det får bli tvillingamningsgrejen för mig. Bara det löser sig så jag får må bra igen. Fick en tid på amningsrådgivningen imorgon också för jag tror en del av problemet är dåligt grepp på det ena bröstet. Samt att sonen får ont i magen när han ligger och försöker svälja allt som kommer. Amma i sjal ska jag prova sen när det funkar. Bra tips med pump också, kanske ska tänka om. Jag har en handpump där jag fick ut ett kryddmått när jag använde den vid förra barnet, därför jag är skeptisk.
Hej på dig!
Hoppas att allt löser sig för allas bästa. Du har ju redan fått många råd.
Jag vill bara påminna om tidsperspektivet

Självklart är det jobbigt och illa om du får sådana påtagliga stockningar med feber och allt.
För mig tog det ca 3 veckor att stabilisera tillgång och efterfrågan. Dock hört och läst att det kan ta 2,3 månader innan man har en etablerad amning (vilket ju är en låååång tid när man sitter mitt i det och säkert därför många avbryter i "förtid" fastän de vill amma).
Jag vet inte vad tvillingamma innebär exakt....hmm? *får kolla bakåt i tråde* Inte lusläst allt, ville bara hoppa in och skriva till dig här nu.
Du skrev att han får ont i magen av attligga och amma, vilket jag kan förstå. Är han något "stabil" så att du kan ha honom lite halvt sittande, i alla fall något upprätt när du ammar? Det kan ju hjälpa lite.
Och som ågon skrev om roliga positioner - förutom att ha "hakan i" vid stockningen så ska det även hjälpa att låta bröstet vara helt fritt, inget tryck någonstans. När jag haft stockning har jag ibland stått på alla fyra i sängen, och hängt över dottern för att bröstet ska få vara fritt.
"Krya" på dig!