chokladkaffe skrev 2010-09-09 14:35:33 följande:
Jag slutade förvisso amma vid 14mån. Innan han föddes sa jag max 3mån, sen får det anses att jag gjort enough. När jag väl kom igång med amningen trivdes jag super med det och fortsatte i rätt stor mängd fram till 10mån. Sen blev det mindre för jag började jobba. Därefter ammade han på kvällen och helgerna men tappade gradvis intresset den sista månaden. Efter att ha varit iväg en helg bestämde jag mig. Det kändes konstigt för jag var precis som du Peap, det kändes ledsamt. JAg som numera skulle amma så länge. Två år helst. Nu i efterhand inser jag att jag lade väldigt stor vikt vid amningen. Faktum är att vi fick mycket mer mysiga stunder när han inte ammade, det gick att ligga tätt intill på natten utan grävandet efter tutte exempelvis. Jag tyckte allt blev mysigare utan amningen. Inser att mycket handlade om min egen sentimentalitet snarare än hans behov.
Kanske allt varit annorlunda om jag varit hemma längre. Vill nog bara delge hur det kunde bli för en amningsfantast

Att det kan ändra sig en sväng till. Nu saknade ju aldrig sonen amningen eller efterfrågade den, då hade jag inte slutat.
Det är skönt att höra att jag inte är ensam om att vissa sentimentala tankar kommer upp i mitt huvud.
Försökt delge en kompis, men då hon flaskmatar och har bråttom med att introducera mat, så får jag inget direkt gehör där.
Som det känns nu kommer jag inte sluta amma tvärt. OM nu inte det är dotterns order

en dag, som sagt, så ändrar sig ju saker hux flux.
Hon vill amma, mer än gärna, så jag förutsätter att brösten är mer än mat för henne (trygghet).
MEN, det känns inte som att jag har så mycket till henne

Jag vet inte om det är så att jag helt enkelt börjat tänka för mycket på det den senaste veckan, och så sitter "mjölkbristen" i huvudet, och inte i brösten.