chokladkaffe skrev 2010-09-15 21:05:22 följande:
Peap: Du verkar ha en taskig föräldragrupp och många i din omgivning som ifrågasätter. Känns så himla tråkigt att höra, du gör ju rätt

Ja, vi gör ju det
Jag är otroligt stolt över oss som familj och tvekar inte på att det vi gör är rätt.
föräldragruppen är väl inte taskig på så sätt att de säger rakt ut men (och jag vet att jag är vad andra säkert skulle kalla "känslig") men upplevt att det mellan raderna kan vara lite...gliringar. Typ om att det är JÄTTEVIKTIGT att barnet äter mat vid 6 mån. ja, ni fattar säkert. Ni som hört, ni vet hur det kan låta.
Det tråkiga är att jag inte får några positiva kommentarer alls från min mamma, det är mest "jaha" känns det som
Missförstå mig rätt, hon är jätteglad för vår dotter och tycker hon är jättego` men om dottern sover i min famn är det aldrig "Åh, vad mysigt det ser ut/vad gott hon sover etc" utan "Ska du inte lägga ner henne/så där kan du inte sitta/hon måste vänja sig".
Till en början blev jag arg - sen ledsen och nu känns det mest...jaha...från min sida. Tråkigt
Om jag hade slutat amma, tvingat i henne burkmat och lagt henne i spjälsäng i eget rum vid 3 mån hade jag säkert fått beröm och diplom.
*snörvel*
Nu sover dottern gott, somnat vid amning och jag ska röja undan.. sånt som behöver göras ibland, ni vet.