Hur påverkar ert föräldraskap relationen till era barns far- och morföräldrar? Jag blir fanimej - ursäkta språket - rejält less på min svärmor som verkar tro att sonen är hennes egen son, min make, i miniatyr. Ska gosa med honom trots att han försöker ta sig upp, håller fast honom i famnen när han försöker nå sina egna leksaker, hindrar honom från att gå till mig, vägrar att lämna över honom trots att han sträcker ut armarna mot mig etc. Jag tycker att det är så förbannat respektlöst både mot honom och mot mig! Idag lade hon honom till bröstet. I kid you not. Inte utan kläder, visserligen, men ändå. Hon försökte söva honom under ett par minuter innan han visade att han ville till mig och jag tog honom. Det känns som om hon... ja, vadå? Vill vara hans mamma? Jag blir så jävla less för att varenda gång är det gliringar om att jag ammar, tjat om att få vara barnvakt och att han ska sova över etc. I natt drömde jag att jag var urförbannad på henne så jag bär nog på en del uppdämd ilska gentemot henne... Astråkigt, för vi kom bra överens innan vi fick sonen. Jag är övertygad om att det hade gått bättre om vi fått en flicka istället för en pojke.