chokladkaffe skrev 2011-04-08 10:18:34 följande:
Lillebror här har väldiga problem med gaser i magen. Jag vet inte om det är kolik men det är timmars skrik om kvällarna eller i värsta fall nätterna (några gånger). Vi har testat droppar och massage vilket inte hjälper nämnvärt. Nu funderar jag på att testa mjölkfri diet för mig, är det någon som har erfarenhet av det? Har det hjälp? Stora killen var också magbarn, där hjälpte inget utan det bara blev bra vid 2 mån. Det skär så i hjärtat bara att han har så ont och är så otröstlig samtidigt som jag ju vet att det bara är att vara nära och finnas där för honom som jag kan göra.
Jobbigt för lille killen :-/ ...och för dig, det är ju jobbigt när ens små lider!
Jag börjar med att fråga; är du säker på att han har ont i magen?
Ont borde han väl ha dygnet runt annars, eller?
Kan det vara utveklingssprång?
När dottern var 3 veckor hade vi tre kvällar/nätter i rad som det var skrik och oroligt och mycket vaggande. Första kvällen tänkte vi: KOLIK! (Nyblivna föräldrar som vi var

- för det var det enda svaret maken fick fram när han googlade på nätet.
Jag skippade mjölk (inte till 100%) men framförallt drack jag inget kaffe, te eller choklad!
Höll det även måttligt med starka kryddor.
Allt är ju nytt och så kanske det är många intryck som ska smältas på kvällen? Hmm *kliar mig i huvudet*
Jag tycker ni ska ta det lugnt med droppar och sådant "främmande".