Makadam skrev 2011-04-19 12:26:59 följande:
Förtydligande ang bil; vi har alltid haft henne bak.
Har inte ens tänkt att någon sätter sina bebisar där fram!? *hmm* ...fast jag har ju sett bilar med babskydd där fram.
Det är vi som har en gammal bil utan airbag på passagerarsätet. Men för mig var det så viktigt att när vi ett tag kollade på ny bil var det ett absolut krav att man skulle kunna koppla ur airbagen där framme, slutade med att vi vår prisklass fanns en bil vi kunde köpa

Det är lite nu jag känner att visst kan man ha principer men frågan är hur hårt man ska hålla på dem. När vi skulle hem från BB med lillebror var det vara att sätta honom där bak, det fanns inget val längre. Jag tog ju inte bussen hem för han inte kunde sitta bak.
Samma när jag köpte en joggingvagn för att kunna träna, det fanns bara framåtvända, då fick det duga åt sonen. Fast jag har blivit mer praktisk av mig, särskilt med två barn. Jag till och med överväger egen säng till stora sonen, då har det gått långt i släppandet av sina önskningar och idéer, jag trodde aldrig nånsin det skulle hända från han bad om det. Har lite varit en av mina grundpelare att vi samsover tills de inte vill längre.
Barnen sover inte borta är den enda jag kvarstår. Häromdagen var jag dock frestad, vi var sjuka och stora sonen passades av farmor och farfar, men nej, det får vara när han ber om det. Fast vem vet när det blir för lillebror. Nu blev det en helt annan vinkling på inlägget än vad som var tänkt, jag bara tänkte lite högt här