• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Flickan och kråkan

Ja, vad har hänt här. Vi har haft ett par jobbiga nätter, lillebror har nu konstaterad förkylningsatma - blä! Varit inne och inhalerat ett par gånger och får nu medicinera hemma. Pigg och glad idag i alla fall. Storebror bajsar numera också på pottan och på söndag har han varit helt blöjfri i 2 veckor......märkligt för 2 veckor sedan fanns inte potta i min vildaste fantasi. Nya situationer som uppstår. Efter att ha stått i kö länge på apoteket igår och med bara 2 nummer före, drar han mig plötsligt i benet och säger: "Måste kissa nu". Bara att ta två barn i handen och försöka hitta närmaste buske utanför.....och så börja köa från början .

• Hervor 1

Kul med lite rörelse i tråden
    Frösöblomster: det där känner man igen, visst är det underbart!

Här har yngsta passerat 6 månadersdagen ganska så nyss och snart är det dags för smakportioner. Både roligt och lite vemodigt tycker jag!

• k girl

Nu har vi en "sån där" dag. Sonen är vansinnesgnällig och ledsen. Oavsett vad jag gör. Går inte med på sjal/sele. Går möjligen om jag bär honom i famnen, men också då försöker han trycka ifrån. Jag känner mig elak och otillräcklig och blir jätteledsen. Hur tackla?

• Flickan och kråkan
    k girl skrev 2010-09-24 11:12:51 följande:
    Nu har vi en "sån där" dag. Sonen är vansinnesgnällig och ledsen. Oavsett vad jag gör. Går inte med på sjal/sele. Går möjligen om jag bär honom i famnen, men också då försöker han trycka ifrån. Jag känner mig elak och otillräcklig och blir jätteledsen. Hur tackla?
    Gå ut

Ta en promenad eller sätt honom i en sandlåda eller vattenpöl om sådana finns hos er
  • k girl
    Flickan och kråkan skrev 2010-09-24 11:31:00 följande:
    Gå ut

Ta en promenad eller sätt honom i en sandlåda eller vattenpöl om sådana finns hos er
    Redan testat, tyvärr. Han brukar, om möjligt, vara ännu missnöjdare ute än inne.
  • k girl

Han brukar gå med på att vara ute (oavsett i vagn, bärredskap, eller sittandes på marken) när han är nysoven och har nyätit.

• Me like coffee

Här har det varit fullt upp, dock inte med barn utan med hundar. Nya saker händer och när man har barn inser man att förändringar på något plan tar lite längre tid...

Förskolan funkar nu fina fisken och när vi stannar ute på parkeringen och jag erbjuder tuttis så skakar hon bara på huvudet och pekar på bildörren. Hon vill bara in, in, in :D Härligt att se henne! Hon är glad och framåt och i början på veckan var vi på "efter-inskolningssamtal" och pedagogen som berättade om hur hon var och hur hennes dagar såg ut beskrev verkligen vår dotter så som hon är med oss. Väldigt skönt! Hade blivit orolig ifall hon hade beskrivit dottern på ett helt annorlunda sätt...

Roligt med lite fart i tråden igen!

Och välkommen hit FruGardin!

• chokladkaffe

Skruttpåväg: Det låter ju underbart! Jag är glad jag var lite uthållig och tog de här jobbiga veckorna. Nu funkar det ju bra med förskolan

• Makadam
    chokladkaffe skrev 2010-09-24 10:01:20 följande:
    Peap, jag trodde inte du skulle jobba på läääänge...men det var nog mest min föreställning?
    Näe, jag skulle inte jobba på lääääääänge, heller.
    MEN, så dök det upp jobb som är såna där söker-jag-inte-det-här-kommer-jag-ångra-mig-jobb.
    Så, jag sökte. Det går ju att tacka nej men bara det att söka var...jobbigt.....
  • Makadam
    k girl skrev 2010-09-24 11:12:51 följande:
    Var bara med honom.
    Nu vet jag ju INTE ALLS hur det är, men visst har vi jag haft stunder när jag känner mig fullständigt svarslös, även om det så bara är korta stunder så känner jag mig helt värdelös och tänker; "Hur kan jag INTE förstå vad hon vill?"
    Men, det vet kanske inte hon heller.
    Då tänker jag på hur liten hon är och så mycket hon lärt sig på så kort tid och att allt det ska sorteras i huvudet.
    Då följer jag helt enkelt med i hennes "nycker", även om jag kan känna att jag "borde"/"måste" förbereda middag eller vad man nu får för sig är viktigare än barnets bästa.
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd