• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • chokladkaffe
    Me like coffee skrev 2011-05-14 13:26:53 följande:
    Jag är också väldigt inne på den linjen Madeleineh, att försöka ha könsneutrala kläder. Jag älskar färgglada kläder som är praktiska! Men om nästa barn blir en pojke kommer jag nog att välja lite mer kläder från tjejavdelningarna tror jag. Jag tror verkligen att man kan kompensera andra människors bemötande genom barnets kläder. Men vi får väl se hur det blir. Gällande klänning som sommarplagg så kör vi också mestadels stor t-shirt här men förra året hade vi klänning på dottern en gång och det var faktiskt inte så tokigt. Den är ju inte så lång så att hon får svårt att gå om du trodde det
    Jag har köpt rätt mycket från tjejavdelningen till min son men inte klänning bara. Jag antog det var en lång klänning du menade eftersom du skrev den var som solskydd, i min värld tänkte jag den skulle täcka benen då men jag kanske tänkte fel där Kommer ni förresten att ta reda på könet Skrutt?
  • Me like coffee

Nä, vi tar inte reda på könet. Vi hoppas i alla fall på ett barn Vet liksom inte vad vi ska med den informationen till så därför skippar vi det. Ska förresten på ultraljud på onsdag Hur har ni andra gjort?

• chokladkaffe

Vi tog inte reda på det. Precis som du säger skrutt kändes det som väldigt irrelevant information. Här ingår det inte heller i RUL och betala 500kr för det kändes inte alls aktuellt. Hade inte tagit reda på det även om det ingått i RUL.

Var på lindex idag för att hitta amningsbh. Fanns bara i c och d kupor, ni  som är rutinerade ammare, är det vad som erbjuds? De är ju större men jag tänkte att om jag har a-kupa i vanliga fall har de räknat med viss ökning vid amning varpå jag letade efter a-storlekar men jag kanske ska prova en c-kupa? Tittade på barnkläder men skakade på huvudet och gick hem tomhänt, så indelat att jag nästan kräktes.

• mullemeck
    chokladkaffe skrev 2011-05-15 20:52:06 följande:
    Vi tog inte reda på det. Precis som du säger skrutt kändes det som väldigt irrelevant information. Här ingår det inte heller i RUL och betala 500kr för det kändes inte alls aktuellt. Hade inte tagit reda på det även om det ingått i RUL.

Var på lindex idag för att hitta amningsbh. Fanns bara i c och d kupor, ni  som är rutinerade ammare, är det vad som erbjuds? De är ju större men jag tänkte att om jag har a-kupa i vanliga fall har de räknat med viss ökning vid amning varpå jag letade efter a-storlekar men jag kanske ska prova en c-kupa? Tittade på barnkläder men skakade på huvudet och gick hem tomhänt, så indelat att jag nästan kräktes.
    Jag har i vanliga fall 75C, under graviditeten var de nog 75D och när mjölken hade börjat komma slutade jag nog på 75E (eller DD). Jag kan rekommendera twilfit, där köpte jag 3 st likadana i olika färger. Mkt sköna och inte så värst dyra. Tror de låg på ca 250kr. Lindex gillar jag inte alls faktiskt. Tycker de var sjukt obekväma och skar in överallt. Men smaken är ju plika där...
  • Me like coffee

Om storlek har jag faktiskt ingen aning vad som är normalt men jag tror att jag gick upp en storlek i början. Men jag kan faktiskt inte heller rekommendera Lindex. Har haft från dom men är inte speciellt nöjd. Har dock inte orkat byta :$ men är på jakt nu efter någon bra. Ska ta mammalunds tips å gå på twilfit å kolla.

• chokladkaffe

Jag brukar gilla lindex och tyvärr såg jag inte ert tips om twilfit här. VAr precis och köpte två st på lindex som jag hoppas funka. Ska jag amma ett år eller två så hinner jag väl med fler tänker jag

• k girl

Jag gick från E-kupa till G-kupa... Amningslinnet som jag köpt på Lindex med rejält tilltagen storlek innan förlossningen var inget jag ens fick på mig. Vi var kvar på BB en vecka eftersom sonen fick gulsot, under tiden köpte jag två amnings-BH:ar varav en var lite för liten (jag hade den nattetid första tiden då jag läckte så mycket) - men den passar jättebra nu när jag har gått tillbaka till min gamla storlek. Det är en carriwell, helt sömlös är den, och supermjuk att ha på sig. Man köper den inte i kupstorlek, den är lite mer som en sport-BH i formen, utan den finns i S till XL. Och jättepraktisk att amma i också.

• chokladkaffe

Det är lustigt hur man kan svälla upp...jag gick från A-D nu. Fast D var för en kompis lärde mig att man i princip alltid köper för stort kringmått och för liten kupa. så jag löd hennes råd och de sitter faktiskt bra

• k girl

Apropå klänning på pojke tänkte jag ju på både längd och form som en tunika. Typ en sådan här. Jag tycker inte att den är speciellt tjejig, eller opraktisk för den delen. Jag skulle mycket väl kunna sätta på sonen en sådan, för sådana gånger han får vara ute och springa utan blöja. Vi har använt mycket tights på vår son också, tunt och mjukt och solskyddande på sommaren. I år har han fått ett par knalligt turkosrandiga! Vi tog inte heller reda på könet, det kändes irrelevant. Jag var övertygad om att det var en pojke och min man var övertygad om att det var en flicka.

• Flickan och kråkan

Här är en som får helt hopplöst BH-mått. Går från 65C/70B till 65G/70F under graviditeten (stannar sedan där inleningsvis under amningens första månader. Det är liksom inte meningen att man ska se ut så för den typen av amningsBH:ar existerar typ inte......lindex är ju bara att glömma . Har lyckats hitta 70F/G i alla fall. Lindex kör ju modellerna stor omkrets, liten kupa.....vet inte hur många ammare som faktiskt ser ut så?!

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd