chokladkaffe skrev 2011-05-15 20:52:06 följande:
Vi tog inte reda på det. Precis som du säger skrutt kändes det som väldigt irrelevant information. Här ingår det inte heller i RUL och betala 500kr för det kändes inte alls aktuellt. Hade inte tagit reda på det även om det ingått i RUL.
Var på lindex idag för att hitta amningsbh. Fanns bara i c och d kupor, ni som är rutinerade ammare, är det vad som erbjuds? De är ju större men jag tänkte att om jag har a-kupa i vanliga fall har de räknat med viss ökning vid amning varpå jag letade efter a-storlekar men jag kanske ska prova en c-kupa? Tittade på barnkläder men skakade på huvudet och gick hem tomhänt, så indelat att jag nästan kräktes.
Jag har i vanliga fall 75C, under graviditeten var de nog 75D och när mjölken hade börjat komma slutade jag nog på 75E (eller DD). Jag kan rekommendera twilfit, där köpte jag 3 st likadana i olika färger. Mkt sköna och inte så värst dyra. Tror de låg på ca 250kr. Lindex gillar jag inte alls faktiskt. Tycker de var sjukt obekväma och skar in överallt. Men smaken är ju plika där...