msKitten skrev 2011-06-11 15:24:48 följande:
Skruttpåväg, jag vet precis hur ni har det. Det är jobbigt för alla inblandade. Jag har en väldigt intensiv och känslig son. Vi hade ett ganska jobbigt avslut på amningen, jag har skrivit om det tidigare i tråden. Men det gick att avsluta, han fick sörja och vara ledsen. Jag förstår att det var jobbigt för honom, men helt nödvändigt för mig. Din dotters reaktion är helt i sin ordning, men det vet du ju redan. Du verkar vara en klok och lyhörd mamma. Mycket mer sansad än jag orkar vara i alla situationer. Min son får mig att tappa fattningen oftare än jag skulle vilja faktiskt

Men jag ber alltid om ursäkt. Fast helst skulle jag vilja att vi aldrig hamnade där att jag skulle behöva be om ursäkt överhuvudtaget. Men, men....man är inte mer än människa.
Han är fortfarande väldigt intensiv och känslig. När grannbarnen ska gå hem kan han skrika och gråta i över 40 minuter. Det hände senast igår. Sådär halvkul att bara HAN skriker och är helt hysterisk när kompisarna ska gå hem

Det är liksom aldrig andra barn som skriker sådär efter honom... Det kan vara efter vemsomhelst som han tycker mycket om. Ska farfar gå hem, eller mormor, eller grannpappan som är poppis, det hystersikt gråt och skrik nästan varje gång. Men det är så han är helt enkelt. Vad ska man göra liksom, folk måste ju få gå hem

Tack för dina snälla ord! Inte så att jag känner mig så klok och sansad alla gånger
Det går lite lättare nu faktiskt. Hon vet att jag har ont och pratar om det lite då och då. På kvällarna vill hon gärna ligga och amma ganska länge ibland och det blir alldeles för påfrestande för mig så då har jag sagt att hon kan hålla på tutten. Igår när jag berättade för henne att det började göra ont nu (och tänkte erbjuda henne den andra tutten) föreslår hon själv "hålla tutten"

Underbara älskling!!
Senaste dagarna har hon dock inte velat somna på kvällen. I förrgår var hon uppe till 23.30 och igår till 22.30... Mindre roligt när jag dessutom är ensam hemma och känner mig såååå tömd på energi. Men det kanske hör 2-åringar till?? Nu idag har hon bara haft 30 minuters dagsvila + en heldag ute på stranden så nu somnade hon strax före 20 och det tog 6 minuter att somna!!! Helt galet
Men har era haft lite struligt att somna när de varit runt 2 år? Jag känner att hon behöver dagsvilan ändå även om hon idag faktiskt klarade sig på 30 minuter men jag tror mer att det var en tillfällighet. Är väldigt osäker på att hon skulle fixa det en dag till och ännu mindre en dag när hon är på dagis... Men jag vill inte att hon är vaken tills vi ska gå och sova. Jag vill verkligen ha en lugn stund utan barn på kvällen. Jag behöver det fö ratt få energi och orka vara en bra förälder.