• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Flickan och kråkan
    Me like coffee skrev 2011-07-29 09:25:36 följande:
    Har du någon länk? vart köpte du den? Pris? Blir lite intresserad

Finns tyvärr ingen återförsäljare i Sverige så man får importera. Billigast blir det från EU-land så man slipper tull och moms, men inte så lätt att hitta. Jag beställde direkt från producenten i USA......och då får man hundratals färger och mönster att välja på......bokstavligen . Det är den och wompat som har bredast panel. Wompat är allra störst och den är ju superfin, men jag har inte fått tag i någon att prova.....och jag är så liten så många bärselar fungerar inte. Fick möjlighet att prova en Oh snap för ett par veckor sedan...så....

http://www.babyhawk.com/

Oh snap har en sittyta som är 38 cm bred och sedan är den 43 cm hög om man inte räknar höftbältet då. Styv övre del på panelen som ger väldigt bra stadga för barnet. rejält och bra höftbälte. Inget huvudstöd, så ingen höjdare om man har ett barn som ska sova på ryggen. Wompat toddler är 45 cm bred och 45 cm hög.    

• msKitten

Jag har en Mei tai från Babyhawk och jag tycker att den är underbar. Föredrar alltid mei tai framför sele med knäppen och grejer, men det är ju en smaksak. Babyhawk är verkligen en superbra leverantör tycker jag :)

• Makadam

Frågat tidigare, men frågar igen;
    När fick ni tillbaka eran mens?

Jag saknar den verkligen inte, men nu börjar jag närma mig 21 månader utan och ska imorgon kontakta min vårdcentral.
    Känner mig gravid (känner igen känslan från förra gången). Det är möjligt, men gjort två grav.test under den senaste veckan som båda visar negativt. Googlade alldeles för mycket igår och läste om cystor :-/
    Så, lugna mig eller skräm upp mig :)

• k girl
    Makadam skrev 2011-07-31 09:26:33 följande:
    Frågat tidigare, men frågar igen;
    När fick ni tillbaka eran mens?

Jag saknar den verkligen inte, men nu börjar jag närma mig 21 månader utan och ska imorgon kontakta min vårdcentral.
    Känner mig gravid (känner igen känslan från förra gången). Det är möjligt, men gjort två grav.test under den senaste veckan som båda visar negativt. Googlade alldeles för mycket igår och läste om cystor :-/
    Så, lugna mig eller skräm upp mig :)
    Jag fick tillbaka mensen i höstas, när Hugo var runt 10 månader tror jag. Han hade amningsstrejkat då och jag har haft lite funderingar på om det var vad som "kickade igång" mensen.
  • chokladkaffe

peap, jag har verkligen inget lugnande att komma med merän att det verkar onödigt att skrämma upp sig själv. Du ammar och det är ju betydligt troligare att det är därför du inte har mens snarare än att du har cystor. En kompis syster blev gravid när hennes son var 23mån, oplanerat eftersom hon ammade och hade ingen mens. Nu kanske det inte är så lugnande för dig eftersom jag minns du sa du inte vill ha fler barn. Kolla upp det hela och ta problemen när de kommer istället, huuur lätt som helst att säga men så mycket svårare att göra, jag vet, men jag har nog inget annat att komma med.

• chokladkaffe

På tal om graviditet. Jag gjorde ett gravtest när jag började misstänka med tvåan, det var dricka vin tillfällen på g så jag ville veta. Negativt. En vecka senare, solklart plus. De kan visa fraån en dag till en annan verkar det som.

• Me like coffee

Jag fick tillbaka mensen när dottern var 18 månader. Var helt övertygad om att jag var gravid när det var på g. Fick ömma bröst, mådde så där mindre bra, kände mig svullen och ja, allmänt gravid helt enkelt Några dagar senare kom mensen med tillhörande mensvärk jag aldrig tidigare upplevt! Kanske är din mens på g?

• Makadam

Jo, visst kan det vara så att mensen är på G,speciellt som grav.testen dessutom visat negativt.
    Jag tycker bara att det är så lååångt innan den i så fall kommer. Idag är det söndag och jag började känna av "detta" redan i mitten på förra veckan.
    Jaja, det ä rväl inte så långt kanske när jag tänker efter. Jag känner dock inte igen det från hur min mens var innan jag blev gravid, men å andra sidan så har jag hört/läst (och det är väl mycket troligt)att mensen ofta kommer att bete sig annorlunda (värk, längd, intensitet etc) efter att man varit gravid och fött barn.

• Me like coffee

Nu hann jag förvisso bara ha mens två gånger innan jag blev gravid igen men den var verkligen inte sig lik! Värre mensvärk har jag någonsin upplevt! Fruktansvärt!

• k girl

Och för mig är det tvärtom, jag har mindre mensvärk - har annars haft handikappande mensvärk - men blöder mer.

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd