Flickan och kråkan skrev 2011-08-10 06:05:59 följande:
Jag menar att hon kanske tror/anser att du överdriver det här med din dotters ovilja för bilåkande och att det handlar om att du inte vill och använder din dotter som ursäkt.
Jo, visst är det så! Hon säger det inte rakt ut men det är ju så, det är ju därför hon vill åka bil med oss för att se hur vår dotter är i bilen. Min mamma menar ju att hon har ju bara mig och min beskrivning att lyssna till, eftersom hon inte kan prata med barnbarnet och fråga henne direkt.
Jag gissar på att du förstår mig och mitt "handlande"

, då vi inte kör över vår dotter i fråga om att tvinga henne att sitta fastspänd i bilen 40 mil.
Min mor däremot (gissar jag) tror att vi använder dottern som ursäkt för att inte åka.Och, ja, det gör vi ju, på ett sätt men det är inte ett problem för oss. Det är inte ett problem för oss att lyssna på dottern. För oss är det självklart att hon får bestämma saker. Det är det inte för min mamma. Min mamma anser att om vår dotter inte hade eget rum vid 4 månader så kommer hon aldrig vilja sova i egen säng, i eget rum.
Det är, återigen, jag/vi föräldrar, som låter dottern bestämma över hela familjen.
På senaste tiden har jag inte pratat/nämnt för min mor att jag ammar och att vi sover ihop. FORTFARANDE
Vi sa tidigare att vi ville att dottern skulle kunna gå innan hon ens fick eget rum, för att hon skulle kuna gå själv till oss på natten. Det var ju fel för då skulle hon ju aldrig vilja ha eget rum, enligt min mor. Jag däremot är fullt fast i min övertygelse att det kommer en tid då dottern kommer tycka det är jättespännande, kul och mysigt att ha eget rum och egen säng. Jag tror inte att det rä så många 15-åringar som sover med mamma och pappa