chokladkaffe skrev 2011-09-01 11:42:50 följande:
Tjejer, pepp behöves. Lillebror är nu 5 månader och äter som en häst på nätterna. Säkert en fas men nu efter tre nätter med amning varje timme, eller mer för jag ammar säkert 8ggr per natt sista tre nätterna börjar jag bli less. Mindes att det var en sån här sväng kring 10mån men nu också? Han äter lite mat på dagarna, lite gröt på kvällen, lite grönsaks eller frukt mos samt ett gnagande på kokta morötter och gurka. Vet inte om ammandet trappats upp överhuvudtaget sen jag började amma i sele

Direkt han kommer i sele börjar han tugga på min tröja och vill amma

Sen äter han inga längre stunder förvisso men ändå. Nu blev det lite förvirrat, känner mig bara lite trött av nätterna.
Sktrutt, när är det lillasyskondags?
Usch jag kommer ihåg dessa perioder! De sliter verkligen ordentligt och jag kan tänka mig att det blir mer när man dessutom har ett syskon. Jag har för mig (oj vad jag glömmer fort!) att det var en omgång där kring 5-6 månader om jag inte helt missminner mig. Jag har nog faktiskt inget bra tips. Jag sov mig ändå rätt bra igenom dessa faser, så jag väntade mest ut dem. Jobbigt om man inte sover så bra... Men tror du att det är närhet eller hunger?
Ja, jag kom ju inte med så mycket

Men jag känner iaf igen det du beskriver.
Lillasyskon är beräknat till 10 oktober. Dottern kom ungefär en vecka tidigare än beräknat men jag vågar inte hoppas på att det blir så med denna också. Jag var helt övertygad om att jag skulle gå över tiden första gången så om jag nu blir övertygad om att bebis ska komma tidigare så får jag väl vänta över tiden denna gången