Flickan och kråkan skrev 2011-08-27 15:30:02 följande:
Jadå, jag förstår skillnaden. Mitt inlägg var inte riktat till dig och jag tog inte illa upp på något sätt av det du skrev/skrivit utan mer allmänna reflektioner.....personliga reflektioner utifrån vad vi som familj upplevt/upplever

. Ibland är saker lätt, ibland så blir de svårare än man tänkt sig på diverse sätt

.

Nä, jag trodde inte att det var riktat mot mig men kände att det jag skrivit väldigt lätt kan misstolkas...
Här hemma är allting allt annat än smidigt just nu känns det som. Jag är trött, dottern har varit med om så otroligt mycket förändringar då hon har haft sommarlov i 7 veckor, kommit tillbaka till ny avdelning på dagis (dock majoriteten av kompisarna kvar och hennes favoritfröken) med nya lokaler och viss ny personal, hon har slutat sova på dagarna även på dagis, har slutat helt med blöja, språket har exploderat och ja... hon är 2,5 år

Känns minst sagt lite tungt här hemma ibland. Tycker verkligen inte om att tappa tålamodet och bete mig som en 1-åring men det händer liksom hela tiden känns det som... Det blir mycket pippi-tittande här hemma just nu. Man får liksom köpa sig lite vilostunder

Längtar verkligen tills jag kan få känna mitt tålamod igen!