Makadam skrev 2010-09-24 13:35:22 följande:
Var bara med honom.
Nu vet jag ju INTE ALLS hur det är, men visst har vi jag haft stunder när jag känner mig fullständigt svarslös, även om det så bara är korta stunder så känner jag mig helt värdelös och tänker; "Hur kan jag INTE förstå vad hon vill?"
Men, det vet kanske inte hon heller.
Då tänker jag på hur liten hon är och så mycket hon lärt sig på så kort tid och att allt det ska sorteras i huvudet.
Då följer jag helt enkelt med i hennes "nycker", även om jag kan känna att jag "borde"/"måste" förbereda middag eller vad man nu får för sig är viktigare än barnets bästa.
Jo, jag brukar försöka det.

Men det är verkligen ingenting som duger och jag tycker att det är skitjobbigt. Han är hungrig men vill inte äta, han är trött men vill inte sova, kliver upp i min famn men trycker bort mig när han kommer till mig osv. Han vill sova i min famn och ligga och tutta hela tiden och sover väldigt lite och vaknar gråtande. Det stjäl ganska mycket energi och vissa dagar orkar jag det, andra har jag mindre tålamod, tyvärr. Sannolikt känner han väl av det och reagerar med att bli ännu gnälligare. Det har varit så här framför allt när tänderna kommit ut, så kanske är det en till på väg.