chokladkaffe skrev 2011-11-02 12:43:31 följande:
Ni andra med två barn och transport. Jag har ju en sulky till storebror och nu även lillebror, och ståbräda och en beco-sele. Sen får de åka i det som passar. Funderar dock på en syskonsulky men det känns lite brett

Hur gör ni andra med transportbiten när lillen blir lite större.
Vi körde bärsele + sulky så länge det gick. Sedan blev lillebror också intresserad av vagnen (han var väl runt året) så då plockade jag bort den helt för att slippa ständiga konflikter kring vem som skulle åka vagn. Ingen ville då åka sele så vi gick.......långsamt

. Storebror kom rätt snabbt in i gå-grejen och ganska snart upptäckte lillebror att det var skönt att åka sele ibland också igen så så har vi haft det sedan dess. Sedan kom springcyklarna och så var det bara det. Nu senaste veckorna har storebror plötsligt börjat vilja åka sele igen

. Har skapat vissa konflikter för nu vill plötsligt båda bäras samtidigt ibland

.
Häromkvällen tog jag faktiskt storebror på en kvällspromenad i sele. Det var mörkt och dimmigt och det var verkligen urmysigt. Han är ju så stor nu så behöver ju inte bäras, men det är ju en speciell känsla det här med att bära och bli buren. Vi pratade om julen och mörkret och spöken och kikade in i fönster vi gick förbi.