Igår var vi på utvecklingssamtal för våra barn. Det var kul. Dåda trivs väldigt bra och det var så roligt att få höra att de båda, framför allt storebror, är så fantastiskt omtänksam och omsorgsfull gentemot andra. Båda lyssnar av och smälter lätt in i alla konstellationer (lillebror lekandes, storebror huvudsakligen observerandes). De var också lite fascinerade över att de var så tajta och "fysiska" = gillar att kramas och ta på varandra och bara ligga i typ ormgrop
. Alltid måna om att den andre har det bra. Det värmer i hjärtat och sätter saker och ting i lite perspektiv. Herregud, våra konflikter handlar ju oftast om bagateller och beror oftast på att jag är trött och grinig och saknar tålamod.
Lite "skryt" så här en grå, mörk tisdagsmorgon
.
madeleineh: Är det jobbigare att ha storebror hemma? Jag tänker mest på det faktum att man ofta blir stressad/käner dåligt samvete när de inte vill och det kanske blir småjobbiga morgnar när ni ska iväg etc. och att det kanske tar mer på orken än att ha honom hemma? Jag tärs också av sömnbrist. Tappar tålamod och blir lättirriterad.