chokladkaffe skrev 2011-12-29 09:43:35 följande:
Peap, jag blir nyfiken, hur har era dagar sett ut när ni varit hemma alla tre? Låter himla härligt att ta ett brejk ett tag hela familjen.
Maken har varit hemma mellan juni-januari så till en början blev det ju mycket BADA!!!
Vi bor "på semestern" och spenderar mycket tid vid havet (oavsett årstid) men som sagt, till en början så var vi ju hemma då många andra har semester så då tänkte man väl inte på det på samma sätt. När den långa semestern sen var slut och man märkte att "alla andra" började jobba, då gick det upp att vi var var hemma allihopa.
Dagarna här ser ut som de gör även i vanliga fall; bara det att vi varit hemma alla tre
Vi är ute; i trädgården, i skogen eller på stranden. Vi är inne - hemma eller i verkstan`; syr, pysslar,bakar eller snickrar. Spenderar mycket tid i köket. Kan åka till stan - en vardag - eller på besök på djurparken en onsdag förmiddag.
Jag är så otroligt glad över den här tiden!
När många andra barn börjar på dagis så var vi hemma alla tre från det att dottern var 18, till nu, 25 månader.
När de fysiska färdigheterna i mångt och mycket utvecklats och när känslomässiga upplevelser och erfarenheter ska kategoriseras så är jag så glad att vi fått vara hemma, både mamma och pappa - det har kittat ihop oss som familj och vi har alla fått dela upplevelserna av utveckling.