Acelise skrev 2012-02-18 16:30:20 följande:
Ååå, på tal om sömn! Min son har inte sovit varje dag på rätt länge, men nu verkar tiden vara här när han inte vill sova ALLS på dagen. Ever.
Det har tidigare funkat, han blir lite gnällig precis innan läggdags, men i övrigt pigg och glad. Nu helt plötsligt är han helt förstörd, ögonen går i kors på em, men sova? Nej.
Utbrott, frustration, tårar och skrik blir resultatet. Vi tröstar, lugnar, erbjuder vila och lugna stunder, men han går liksom in i en ond cirkel.
Hur lång blir övergången tror ni tills kroppen liksom vant sig?
Jag blir så påverkad av detta också... Fast jag önskar att det inte vore så. Blir trött. Frustrerad och irriterad efter ett par timmar och det vill jag inte bli!
Här löste vi oftast det med att fylla på med något ätbart.....och så var det full rulle en stund till. Och så åkte de med på ryggen framåt kvällskröken. Hoppade upp på ryggen runt 17-snåret och hängde sedan mest med där tills vi åt middag och det sedan var dags att sova. Nu är det ju trist väder, men när yngsta var i den åldern så var det vår och på väg mot sommar så vi var ute.....länge. Då hann han inte tänka på att han var trött. Sjönk ihop som en disktrasa innanför dörren vid 17-tiden och så hivade jag upp honom på ryggen och så åkte han nöjt med där tills det var middagsdags.