Me like coffee skrev 2012-02-18 22:10:28 följande:
MsKitten: svårt att riktigt förklara men jag ska försöka. De leker ju en massa, ofta mycket fysiskt som att hoppa, åka nedför trappen, krypa eller liknande. De kör liksom på och det är aldrig något tjafs dem emellan. Men när vi tar kontakt med henne märks det så tydligt att den dotter som annars är mycket för att prata och argumentera inte alls är nåbar. Vad man än frågar så är svaret nej (om vi ens får ett svar), hon blir mer hårdhänt med lillebror när hon söker upp honom, vill absolut inte bli tagen på (känns som om hon brinner av om man nuddar henne) och liknande. Jag känner inte alls igen detta från då hon leker med barnen på dagis (det är ju ett föräldrakooperativ så vi får ju följa hennes lek där ganska mycket) och jag tycker inte om det. När de sedan hade åkt och jag skulle lägga henne satt det beteendet kvar en stund men sen läste vi saga och hon blev så som vi känner henne igen. Tror att det blir väldigt intensivt och hon går liksom in i det med allt hon har (som i allt hon gör) och samtidigt som hon verkar tycka att det är jättekul så verkar hon också tycka att det är skönt när de åker och allt blir lite mer som vanligt igen.
Det låter ju som om hon går in i det med mycket energi och som du beskriver det - som jag själv kan känna efter besök; kul att gästerna kom, skönt att dom åkte

Om ni bara är medvetna om det under tiden, ser till att hon inte far illa, slår sig eller lillibror, så är det väl bra att se till att hon kommer ner i varv efteråt utan några större "krav" på henne.